Jak podkreśliła Agnieszka Popławska, największa liczba skarg dotyczy oszustw operatów, którzy chcą przejąć numery stacjonarne. - Działają oni na granicy prawa, a ofiarami są najczęściej osoby w podeszłym wieku, nieświadome tego, że zmieniają operatora telekomunikacyjnego – powiedziała ekspertka i dodała, że jest to około 60-70 proc. skarg, które wpływają na rynek telekomunikacyjny.
- Dla nas wydaje się to naturalne, że kontrolujemy to, z kim podpisujemy umowę czy jak się nazywa nasz operator. Ludzie starsi, którzy pamiętają jednak realia, kiedy na telefon założony przez Telekomunikację Polską czekało się 20 lat, nie mają świadomości zagrożeń, jakie na nich czyhają - powiedział Witold Tomaszewski.
- Zanim zawrzemy umowę, powinniśmy się zapoznać z warunkami, na jakich będą świadczone usługi. Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Abonent zaś jedynie 10 dni, jeśli nie doszło do aktywacji usługi - tłumaczyła Irena Górecka.
Gospodarzem audycji był Dominik Olędzki.
Radio 24/kawa
Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
____________________
Data emisji: 5.01.2017
Godzina emisji: 21.30