Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Anna Borys 29.06.2012

Turysto nie daj się nabić w butelkę!

Polscy turyści słabo znają swoje prawa. Takie wyniki przynosi sondaż przeprowadzone przez TNS OBOP dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Turysto nie daj się nabić w butelkęGlow Images/East News

Rzeczniczka UOKiKu Małgorzata Cieloch podkreśla, że często Polakom brakuje podstawowej wiedzy o prawach, które im przysługują. Tylko 7 procent badanych wie, że na złożenie reklamacji mamy 30 dni. Jedynie 17 procent ankietowanych wie, że legalność działania biur podróży można sprawdzić w ministerstwie sportu i urzędach marszałkowskich. Małgorzata Cieloch zwraca jednak uwagę, że badania wypadły gorzej, niż obserwowana przez ekspertów faktyczna wiedza konsumentów.

Badania wykazały też, że 57 procent Polaków nie czyta umów przed decyzją o wyborze biura podróży. Za to nieco ponad połowa z nas wie, że kupując wycieczki last lub first minute nie tracimy prawa do reklamacji.
UOKiK sprawdził wiedzę Polaków w ramach akcji Przed Wakacjami - Warto Wiedzieć. Jest to wspólne przedsięwzięcie ponad 30 instytucji informujących wspólnie o bezpieczeństwie, prawach i obowiązkach ważnych podczas planowania urlopu.