Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Katarzyna Karaś 07.07.2012

Facebook wykańcza polskie portale

W walce z globalnymi potentatami poległo między innymi kultowe kiedyś Grono.net. Pozycję tracą Nk.pl i Blip.pl - donosi "Rzeczpospolita".
Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjnepg/polskieradio.pl

Tydzień temu upadł najstarszy w Polsce portal społecznościowy - Grono.net (rok uruchomienia -2004). Rodzime portale nie wytrzymują konkurencji z takimi potentatami jak Google, Facebook czy YouTube. Nie stać ich na tak duże inwestycje, nie pomaga im też obecna moda na globalne marki.
Zdaniem Eryka Mistewicza, konsultanta ds. marketingu i nowych mediów, narodowe serwisy społecznościowe nie mają racji bytu. Śmierć kolejnych - według niego - jest tylko kwestią czasu.
- Nie jest tak, że pojawiający się lub rosnący globalny gracz zawsze niszczy konkurencję. Jest to raczej kwestia tego, na ile istniejące podmioty potrafią się odnaleźć w nowej sytuacji - wyjaśnia Jacek Dzięcielak, prezes domu mediowego MPG.

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

PAP, kk