PolskieRadio 24
Jarosław Krawędkowski
18.09.2014
Wschodni Kongres Gospodarczy: będzie wsparcie sieci handlowych dla polskiego eksportu
Działające w Polsce sieci handlowe chcą pomóc w eksporcie polskiej żywności. Trwają właśnie rozmowy pomiędzy Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi - a przedstawicielami producentów żywności i reprezentacją sieci handlowych.
sxc.hu
Posłuchaj
-
Sieci handlowe to jeden z ważniejszych kanałów eksportu polskiej żywności za granicę, mówi podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji./Robert Lidke /Naczela Redakcja Gospodarcza PR SA/.
Jak powiedział Polskiemu Radiu 24 podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, sprzedaż polskiej żywności za granice przez sieci handlowe cały czas rośnie.
Jak wylicza, w 2013 r. tym kanałem trafiły za granicę polskie produkty warte 7 mld zł, w tym roku będzie to jeszcze więcej i jest szansa, że przekroczymy 9-10 miliardów złotych.
Jak podkreśla Andrzej Faliński, najważniejsze w rozwoju eksportu żywności jest nie tylko promocja, ale utrzymanie wysokiej jakości sprzedawanych produktów. Ponieważ tym właśnie kryterium kierują się konsumenci wybierając towar.
Robert Lidke, jk