Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Jarosław Krawędkowski 04.02.2015

Wizz Air leci na giełdę. W Londynie

Wizz Air wraca z planami debiutu na giełdzie w Londynie. Dziś spółka ogłosiła plan pierwotnej oferty publicznej.
Wizz Air obecnie lata do 37 krajów. Ma 18 baz operacyjnych, 106 destynacji i ponad 350 trasWizz Air obecnie lata do 37 krajów. Ma 18 baz operacyjnych, 106 destynacji i ponad 350 trasWikimedia Commons, Adrian Pingstone
Posłuchaj
  • Wizz Air wraca z planami debiutu na giełdzie w Londynie. Dlaczego wchodzi na parkiet i jakie ma plany, mówią: prezes linii József Váradi oraz Anna Robaczyńska z portalu pasażer.com. /Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia./.
Czytaj także

Przepustką do sukcesu mają być wyniki finansowe przewoźnika. Przychody za dziewięć miesięcy do 31 grudnia 2014 r. wzrosły o 22 proc., a o ok. 18 proc. zwiększyła się liczba pasażerów linii.

To drugie podejście linii do parkietu

– To już drugie podejście  największej linii lotniczej w Europie Środkowo-Wschodniej do wejścia na londyński parkiet - mówi  Anna Robaczyńska z portalu pasażer.com. Jak wyjaśnia, w połowie ubiegłego roku firma ogłosiła plany wejścia na giełdę, i tak szybko jak je ogłosiła, tak je odwołała. Ekspertka ma nadzieję, że tym razem tak się nie stanie.

Wizz Air chce pozyskać 150 mln euro

Wizz Air liczy na pozyskanie ok. 150 mln euro z oferty publicznej. Dodatkowe fundusze mają pochodzić ze sprzedaży akcji obecnych właścicieli udziałów.

Pieniądze są potrzebna na nowe inwestycje. Firma, która dysponuje flotą 54 samolotów, planuje ich zwiększenie do 80 do końca 2017 r.

Firma celuje w rynek Europy Środkowo-Wschodniej

To pozwoli firmie na umocnienie się w Europie Środkowo-Wschodniej. Jak mówi jej prezes József Váradi, ten rynek wykazuje dużą chłonność, stąd linia chce rozwijać obecność na rynkach regionalnych. Jej udział na rynku Europy Środkowo-Wschodniej wynosi 38 procent.

Czy nowa strategia spółki zagrozi pozycji jej największemu konkurentowi, czyli firmie RyanAir?

– Będzie trudno, bo ten ostatni jest  znacznie większy – uważa Anna Robaczyńska. Jak wyjaśnia, RyanAir dysponuje czterokrotnie większą flotą.

Wizz Air obecnie lata do 37 krajów. Ma 18 baz operacyjnych, 106 destynacji i ponad 350 tras.

Błażej Prośniewski, jk