Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
wnp.pl
Jarosław Krawędkowski 17.02.2015

Rynek cydru rośnie w Polsce o 500 procent rocznie

Rynek cydru w Polsce może docelowo wzrosnąć do poziomu 2,0 proc. rynku piwa, a w ciągu pięciu lat może dojść do poziomu 0,8-1,5 proc. rynku piwa - ocenia prezes Grupy Ambra, producenta i dystrybutora win oraz Cydru Lubelskiego.
Rynek cydru osiągnął w 2014 roku ok. 9-10 milionów litrów i w porównaniu do 2013 roku, gdy ten rynek dopiero zaistniał, był to pięciokrotny wzrostRynek cydru osiągnął w 2014 roku ok. 9-10 milionów litrów i w porównaniu do 2013 roku, gdy ten rynek dopiero zaistniał, był to pięciokrotny wzrostGlow Images/East News

- Rynek cydru osiągnął w 2014 roku ok. 9-10 milionów litrów i w porównaniu do 2013 roku, gdy ten rynek dopiero zaistniał, był to pięciokrotny wzrost. Jeśli chodzi o docelową perspektywę dla tego rynku, to wychodzimy z założenia, że jest możliwa perspektywa dojścia nawet do 2 proc. rynku piwa, czyli ok. 80 milionów litrów, chociaż może na to wpłynąć wiele czynników - mówi Robert Ogór.

Cydr: przez rok wzrost o 500 procent

- W styczniu tego roku rynek był 4-5 razy większy niż w styczniu 2014 roku. Osiągnięcie poziomu 30-50 milionów litrów cydru w ciągu pięciu lat, czyli ok. 0,8-1,5 proc. rynku piwa, tak czy inaczej się dokona a taki poziom konsumpcji cydru nadal będzie niski w porównaniu do wielu innych krajów europejskich - dodaje.

W 2015 r. rynek się podwoi

Według prezesa Grupy Ambra rynek cydru w Polsce w 2015 roku może podwoić się wobec 9-10 milionów litrów sprzedanych w 2014 roku.

Sama Grupa Ambra sprzedała ponad pięć milionów litrów cydru od momentu wprowadzenia go na rynek, czyli od czerwca 2013 roku do końca 2014 roku, i jej udział w rynku wynosi ponad 50 proc.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

BW

/