Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Michał Przerwa 15.04.2015

Empatia, czyli sposób na zarządzanie w biznesie

- Jakość zarządzania to główna możliwość przewagi konkurencyjnej. Jeśli chodzi o technologię, rozwój i inne czynniki to firmy są na bardzo podobnych poziomach - mówi gość Polskiego Radia 24 Jacek Jakubowski, psycholog biznesu.
Twierdzi też, że procesy biznesowe wymagają komunikacji. To kwestia zrozumienia potrzeb klienta i zrozumienia tego, żeby cały zakład pracował na rzecz klienta .Twierdzi też, że procesy biznesowe wymagają komunikacji. To kwestia zrozumienia potrzeb klienta i zrozumienia tego, żeby cały zakład pracował na rzecz klienta .Glow Images/East News
Posłuchaj
  • - Osoba, które przepracowała w danej firmie pół roku zaczyna być dla niej bezcenna - mówi Jacek Jakubowski, psycholog biznesu /Grażyna Raszkowska, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/

- W tej chwili najważniejsze jest zadowolenie klienta i to żeby klient miał ochotę korzystać z danej marki. Do tego musi być jakość, przede wszystkim jakość produktu, ale też jakość produkcji oraz jakość usług. Za tym wszystkim stoi jakość osób - zdradza.

Zwolnienie pracownika to duży koszt

Według niego osoba, które przepracowała w danej firmie pół roku zaczyna być dla niej bezcenna. - Ona wie i zna wszystko, co się w  firmie dzieje. Zna przedsiębiorstwo od środka. Taka osoba się uczy i firmy, produktów i procesów.  Zakorzenia się. Wyrwanie jej to jest koszt ekonomiczny. Teraz właściciel, prezes, menadżer musi tworzyć partnerskie związki z podwładnymi, po to by wspólnie pracować - twierdzi.

Empatia sposobem na współpracę?
- Są dwie drogi motywacji. Tradycyjna (taka jak często występuje w Polsce), czyli zwiększanie przemocy, kontrola, naciskanie, strasznie, wyciskanie ludzi jak cytrynę. Druga droga - to współpraca w oparciu o empatię. Empatia ma dużo wspólnego ze wzrostem gospodarczym. Bo to coś, co działa na co dzień, bez przerwy, w każdej sytuacji - opowiada.

Podstawy nowoczesnego biznesu
Twierdzi też, że procesy biznesowe wymagają komunikacji. - To kwestia zrozumienia potrzeb klienta i zrozumienia tego, żeby cały zakład pracował na rzecz klienta - dowodzi.

Grażyna Raszkowska/mp