W Tragach SIAL China wzięło w tym roku udział ponad 2,7 tys. wystawców i ponad 55 tys. zwiedzających.
- Nasze stoisko ekspozycyjne cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem. Możemy więc śmiało odnotować sukces polskiej branży mleczarskiej – mówi Agnieszka Maliszewska z Polskiej Izby Mleka.
Polscy przedsiębiorcy nie siedzą z założonymi rękami
Jak wyjaśnia ekspertka, obecność na targach była tylko jednym z elementów aktywności polskiej branży mleczarskiej na tamtejszym rynku.
- Mieliśmy zorganizowane spotkania bezpośrednie, B2B, 10 naszych firm. Zabraliśmy ze sobą 10 zakładów, spółdzielni, tych, którzy mają produkty dedykowane na rynek chiński, czyli mleko w proszku, mleko UHT, sery dojrzewające, jogurty – wymienia Agnieszka Maliszewska.
Polskie marki odnoszą sukcesy w Chinach
Jak dodaje ekspertka z Polskiej Izby Mleka, dużo polskich marek już teraz znaleźć można w chińskich sklepach, także tych internetowych.
Chiny to bez wątpienia bardzo atrakcyjny rynek dla producentów żywności. W ciągu ostatnich pięciu lat w Chinach zaobserwowano niemal 50-proc. wzrost rynku artykułów mleczarskich. Polska jest obok Francji, Holandii i Niemiec jednym z wiodących eksporterów produktów mleczarskich właśnie do Chin.
Elżbieta Mamos, awi