Ponad połowa Polaków jest otwarta na nowinki technologiczne w tym obszarze i aktywnie z nich korzysta. Płacimy mobilnie, bo jest to dla nas szybkie i wygodne.
Polacy coraz lepsi w zabezpieczeniach
̶ Kwestie bezpieczeństwa natomiast są dla nas mniej istotne - mówi profesor Dominika Maison z Uniwersytetu Warszawskiego.
̶ I nie wynika to z naszej beztroski, ale z tego, że użytkownicy wiedzą coraz więcej o dobrych zabezpieczeniach – mówi prof. Maison.
Polubiliśmy płatności smartfonem
Jesteśmy też coraz bardziej otwarci na dokonywanie płatności smartfonem.
̶ Mogą się u nas z powodzeniem przyjąć technologie biometrii - mówi Aleksander Naganowski z Master Card.
̶ W urządzeniach wykorzystywanych do płatności mamy już czytniki biometryczne, stąd nie musimy inwestować jeszcze raz w urządzenia – mówi ekspert.
I jak podkreśla, rozwój zmierza w kierunku jednego urządzenia, którym będziemy mogli dokonywać płatności cyfrowych jak i tych w świecie faktycznym.
To z kolei wyzwanie dla polskich sklepów sprzedających online, które wciąż jeszcze nie nadążają za oczekiwaniami klientów.
Kamil Piechowski, jk