Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Michał Dydliński 19.02.2018

Dubaj: polskie firmy promują się na targach żywności

Ponad 60 polskich firm prezentuje swoje produkty w Dubaju na Gulfood - największych targach żywności w rejonie Zatoki Perskiej. Co roku odwiedza je prawie 100 tysięcy gości ze 185 krajów.
Posłuchaj
  • Gulfood - największe targi w Zatoce Perskiej (IAR/Anna Dudzińska)
Czytaj także

Polskie stoisko otworzył wiceminister rolnictwa Zbigniew Babalski. Jak tłumaczył, szukanie nowych rynków poza Europą jest naturalnym krokiem dla naszych przedsiębiorstw, które chcą zagranicznej ekspansji.

W zeszłym roku Polska w sumie wyeksportowała żywność o wartości 27 miliardów euro. Na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich wysłano produkty za prawie 85 milionów.

Jakie polskie produkty sprzedają się w tej części świata?

Na rynkach arabskich od dawna obecne są polskie mrożonki i słodycze. Trafia tam też polska żywność ekologiczna. Eksportujemy nadziewane ekologiczne czekoladki, bioherbatniki i warzywne zamienniki chipsów. Jolanta Lyska z organizacji zrzeszających producentów ekożywności uważa, że zainteresowanie takimi produktami w najbliższych latach wzrośnie.

Produkty spożywcze z całego świata na targach Gulfood prezentowane będą do 22 lutego.

NRG, IAR, md