Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Tomasz Kamiński 03.11.2010

Odzyskaj pieniądze z biura podróży

Zamiast procesować się z biurem podróży lub linią lotniczą, reklamuj niewywiązanie się z umowy w banku.
Odzyskaj pieniądze z biura podróży

Jak radzi "Dziennik Gazeta Prawna", jest to jednak możliwe tylko wtedy, gdy za usługę zapłaciliśmy kartą. Klienci, którzy stracili pieniądze wskutek na przykład bankructwa biura podróży, a zapłacili kartą, mogą zamiast składać pozew w sądzie złożyć reklamację w banku, który wystawił kartę.

Skutek gwarantowany

- Jeśli sprzedawca rzeczywiście nie wywiązał się z umowy, a my dopełniliśmy wszelkich formalności, to otrzymamy zwrot pieniędzy - zapewnia dyrektor Visa Europe w Polsce Jakub Kiwior.

- Ta usługa oficjalnie nazywa się charge back - obciążenie zwrotne - wyjaśnia Maciej Kossowski z Wealth Solutions.

- Akceptant, czyli operator terminalu, musi udowodnić, że usługa lub towar zostały dostarczone. Jeśli mu się to nie uda, to odpowiednia kwota wraca na rachunek kart - dodaje.

Zbyt mało ludzi zna metodę

Pieniądze są ściągane z rachunku sprzedawcy usługi, a w przypadku, gdy ogłosi on bankructwo, ten koszt musi ponieść akceptant. Według "Dziennika Gazety Prawnej", o tym sposobie odzyskiwania pieniędzy wie zaledwie ułamek procentu Polaków. Bankom nie zależy na jego popularyzacji, gdyż obawiają się lawiny reklamacji.

tk