Spółka prowadzi rozmowy z producentami i kończy przygotowanie opisu zamówienia, dodał prezes kolejowej spółki.
Doskonałe wyniki Polregio. W 2020 roku przewoźnik zanotował wielomilionowe zyski
Nowy tabor trafi na trasy regionalne
Inwestycja ma poprawić komfort pasażerów podróżujących na trasach regionalnych oraz zwiększyć częstotliwość kursów.
00:23 pol1.mp3 POLREGIO zamierza zamówić do 300 nowych składów pociągów, zapowiedział prezes spółki Artur Martyniuk na Kongresie ESG - Polska Moc Biznesu w Warszawie. To największy pasażerski przewoźnik w Polsce./IAR/.
- Zastąpimy stare Elektryczne zespoły trakcyjne (EZT), które mają często prawie 30 lat, nowymi, wyprodukowanymi w tej perspektywie do roku 2026. To będzie bardzo pozytywna zmiana dla pasażera i dla marszałków województw, którzy zobaczą u siebie na torach nowe pojazdy. Ta procedura przetargowa jest konsekwentnie wdrażana, za chwilę ogłosimy pierwszy przetarg na dosyć dużą liczbę pojazdów - poinformował prezes POLREGIO Artur Martyniuk.
00:16 pol2.mp3 Środki na inwestycje w nowe składy będą pochodzić z kilku źródeł: zasobów własnych POLREGIO, kredytów, obligacji korporacyjnych i grantów unijnych./IAR/.
Nowe pociągi mają trafić do wszystkich województw obsługiwanych przez POLREGIO. Tabor będzie rozłożony według potrzeb zgłoszonych przez marszałków.
Środki na inwestycje w nowe składy będą pochodzić z kilku źródeł: zasobów własnych POLREGIO, kredytów, obligacji korporacyjnych i grantów unijnych.
POLREGIO przewozi rocznie około 100 milionów pasażerów i posiada około 1500 pociągów, które zatrzymują się na blisko 2000 stacji. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu należąca do Skarbu Państwa.
IAR, jk