Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Jarosław Krawędkowski 04.11.2021

Wielki kontrakt największego polskiego przewoźnika kolejowego – POLREGIO kupuje 300 nowych pociągów

Największy pasażerski przewoźnik w Polsce -  POLREGIO, zamierza zamówić do 300 nowych składów pociągów, zapowiedział prezes spółki Artur Martyniuk na Kongresie ESG - Polska Moc Biznesu w Warszawie.

Spółka prowadzi rozmowy z producentami i kończy przygotowanie opisu zamówienia, dodał prezes kolejowej spółki.


pap_20170427_0QX (1).jpg
Doskonałe wyniki Polregio. W 2020 roku przewoźnik zanotował wielomilionowe zyski

Nowy tabor trafi na trasy regionalne

Inwestycja ma poprawić komfort pasażerów podróżujących na trasach regionalnych oraz zwiększyć częstotliwość kursów.


Posłuchaj
00:23 pol1.mp3 POLREGIO zamierza zamówić do 300 nowych składów pociągów, zapowiedział prezes spółki Artur Martyniuk na Kongresie ESG - Polska Moc Biznesu w Warszawie. To największy pasażerski przewoźnik w Polsce./IAR/.

 

- Zastąpimy stare Elektryczne zespoły trakcyjne (EZT), które mają często prawie 30 lat, nowymi, wyprodukowanymi w tej perspektywie do roku 2026. To będzie bardzo pozytywna zmiana dla pasażera i dla marszałków województw, którzy zobaczą u siebie na torach nowe pojazdy. Ta procedura przetargowa jest konsekwentnie wdrażana, za chwilę ogłosimy pierwszy przetarg na dosyć dużą liczbę pojazdów - poinformował prezes POLREGIO Artur Martyniuk.


Posłuchaj
00:16 pol2.mp3 Środki na inwestycje w nowe składy będą pochodzić z kilku źródeł: zasobów własnych POLREGIO, kredytów, obligacji korporacyjnych i grantów unijnych./IAR/.

 

Nowe pociągi mają trafić do wszystkich województw obsługiwanych przez POLREGIO. Tabor będzie rozłożony według potrzeb zgłoszonych przez marszałków.

Środki na inwestycje w nowe składy będą pochodzić z kilku źródeł: zasobów własnych POLREGIO, kredytów, obligacji korporacyjnych i grantów unijnych.

POLREGIO przewozi rocznie około 100 milionów pasażerów i posiada około 1500 pociągów, które zatrzymują się na blisko 2000 stacji. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu należąca do Skarbu Państwa.

IAR, jk