Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Anna Borys 24.05.2011

Polak woli tanie piwo

Pogoda sprzyja spotkaniom i konsumpcji złocistego trunku. Najchętniej wybieramy tanie marki.
Polak woli tanie piwoSXC

„Puls Biznesu” pisze, że oszałamiający rozwój sieci sklepów dyskontowych zaczyna odciskać piętno na branży piwowarskiej.

Z danych związku Browary Polskie wynika, że choć sprzedaż piwa w pierwszym kwartale 2011 r. wzrosła o 0,7 proc. r/r, do 7,1 mln hektolitrów, to jednak średnia cena detaliczna spadła z 2,64 do 2,57 zł za opakowanie jednostkowe (0,5 l).

Przyczyniły się do tego szybko rosnące sieci: Biedronka, Lidl, Netto i Aldi. W I kwartale 2011 r. udział dyskontów w sprzedaży piwa w Polsce zwiększył się do blisko 19 proc., w porównaniu z 14 proc. rok wcześniej i 10 proc. w 2008 r.

ab