Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Jarosław Krawędkowski 09.02.2015

BLIK już działa: można płacić smartfonem

Klienci sześciu banków mogą już dokonywać rozmaitych zakupów czy wypłat z bankomatów telefonem komórkowym. Jest to możliwe dzięki mobilnemu systemowi BLIK.
Klienci sześciu banków mogą już dokonywać rozmaitych zakupów czy wypłat z bankomatów telefonem komórkowymKlienci sześciu banków mogą już dokonywać rozmaitych zakupów czy wypłat z bankomatów telefonem komórkowymGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Klienci sześciu banków mogą już dokonywać rozmaitych zakupów czy wypłat z bankomatów telefonem komórkowym.Jak działa system, wyjaśniają: Adam Malicki, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności oraz Grzegorz Długosz, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności./Aleksandra Tycner /Polskie Radio/
Czytaj także

Gwoli ścisłości trzeba od razu zaznaczyć, że chodzi oczywiście o smartfony, pracujące zarówno w systemie Android, jak i IOS czy Windows Phone. – Wystarczy  ściągnąć stosowną aplikację swojego banku - mówi  Adam Malicki, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności.

– Płatności komórką mają uzupełniać sposób płacenia, a nie eliminować karty - dodaje Adam Malicki.

–Płacić w ten sposób można przykład za chleb i bułki w pobliskiej piekarni. A system jest bezpieczny i nie ma obaw, ze ktoś opróżni nasze konto, w wypadku gdy komórkę zgubimy czy ktoś ją ukradnie - zapewnia Grzegorz Długosz, wiceprezes zarządu  Polskiego Standardu Płatności.

Transakcje odbywają sie online. – Ale brak zasięgu i dostępu do sieci nie jest problemem - mówi Grzegorz Długosz.

Na razie system został udostępniony w aplikacjach mobilnych Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku w tym Orange Finanse oraz PKO BP i Inteligo.

Organizatorzy liczą, że w  ciągu  trzech miesięcy będzie co najmniej milion użytkowników i 100 tysięcy miejsc, w których transakcje telefonem będą możliwe.

Aleksandra Michałek - Tycner