Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Daniel Czyżewski 09.10.2018

Facebook Polska i PAP rozpoczęły kampanię edukacyjną przeciwko tzw. fake news

Facebook chce uczyć swoich użytkowników w Polsce, jak rozpoznać tzw. fake news, czyli fałszywe informacje, rozprzestrzeniające się w sieci. W tym celu portal społecznościowy wraz z Polską Agencją Prasową rozpoczął kampanię edukacyjną.
Posłuchaj
  • "Nie ufaj nagłówkom, zwróć uwagę na zdjęcia, sprawdź źródło, poszukaj opinii innych osób” - takie i inne wskazówki będą rozpowszechnianie za pośrednictwem strony facebookowej PAP (IAR)
Czytaj także

"Nie ufaj nagłówkom, zwróć uwagę na zdjęcia, sprawdź źródło, poszukaj opinii innych osób" - takie i inne wskazówki będą rozpowszechnianie za pośrednictwem strony facebookowej PAP przez miesiąc.

Jakub Turowski, szef zespołu Facebooka ds. polityki publicznej w Polsce i krajach bałtyckich podkreśla, że celem kampanii jest edukacja użytkowników Facebooka, by krytycznie czytali to, co pojawia się na ich telefonach komórkowych czy laptopach. - Kampania polega na serii infografik ze wskazówkami jak mądrze i roztropnie czytać dzisiaj treść w internecie. Jeżeli będą wdrażane podczas czytania informacji, na pewno spowodują, że podejście użytkownika do artykułu czy informacji będzie dużo bardziej krytyczne. Krytyczne, roztropne czytanie treści w internecie, na Facebooku jest ważne w walce o dobrze poinformowane społeczeństwo - podkreślał Jakub Turowski.

W akcję włączyła się Polska Agencja Prasowa. - Postanowiliśmy zostać partnerem Facebooka w walce, edukacji z fałszywymi informacjami, dlatego, że uważamy, że od tego też zależy przyszłość rynku mediów: walka z tym zjawiskiem i stawienie przede wszystkim na wiarygodność - podkreślił prezes PAP Wojciech Surmacz. Wśród zaleceń znajdują się m.in. takie, aby sprawdzać adresy URL stron internetowych, bo wiele stron z fałszywymi informacjami naśladuje autentyczne źródła, uważać na nietypowe formatowanie oraz sprawdzać, czy informacja nie jest dowcipem.

dcz