Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Piotr Krupiński 11.09.2020

Twitter będzie reagował na "podważanie zaufania do wyborów". Jest oficjalna zapowiedź

Twitter poinformował w czwartek, że będzie oznaczał lub usuwał tweety wprowadzające użytkowników w błąd i podważające zaufanie do wyborów.

Nowe zasady oceny i usuwania komunikatów będą miały zastosowanie do tweetów, które próbują podważyć wiarę ludzi w sam proces wyborczy, takich jak np. nieprawdziwe twierdzenia o fałszowaniu wyborów lub fałszowaniu kart do głosowania, czy nieprawdziwe dane o wyniku głosowania, poinformował Twitter.

Polityka ta wchodzi w życie 17 września, na kilka tygodni przed wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych 3 listopada. Oczekuje się, że wielu Amerykanów będzie głosować za pośrednictwem poczty z powodu pandemii COVID-19, która prawdopodobnie opóźni ogłoszenie wyników wyborów.

Firmy zajmujące się mediami społecznościowymi pracują nad wzmocnieniem swoich zasad, aby zapobiegać dezinformacji, ale nie jest jasne, czy ich wysiłki będą wystarczające - pisze Associated Press.

Cenzura w internecie free shutt-1200.jpg
Całkowita kontrola mediów społecznościowych w Turcji? Uchwalono nowe prawo

Polityka portali społecznościowych

Facebook podał w ubiegłym tygodniu, że ograniczy nowe reklamy polityczne na tydzień przed wyborami i usunie posty zawierające dezinformacje na temat COVID-19 i głosowania. Będzie również dołączać linki o oficjalnych wynikach wyborów do postów kandydatów i ich komitetów, które przedwcześnie ogłoszą zwycięstwo.

Twitter ma bardziej agresywną politykę niż Facebook - ocenia AP. W maju całkowicie zakazał reklam politycznych i zaczął oznaczać tweety prezydenta Donalda Trumpa, weryfikując ich zgodność z faktami, co wzbudziło niezadowolenie prezydenta.

Twitter powiedział, że jego polityka etykietowania, zamiast usuwania tweetów od światowych liderów niezgodnych z faktami, będzie nadal obowiązywać zgodnie z najnowszymi zasadami. Oznacza to, że nawet jeśli kandydat opublikuje wprowadzające w błąd informacje dotyczące wyniku wyborów, post prawdopodobnie pozostanie bez zmian, ponieważ Twitter uzna, że jest to „w interesie publicznym”. Jednak nie będzie można przesyłać go dalej.

Czytaj także:

"Nie pozwolimy, aby nasze usługi były nadużywane w związku z procesami obywatelskimi, a przede wszystkim z wyborami" - napisał Twitter.

Nowe zasady Twittera pojawią się na kilka tygodni w związku z wyborami w USA, jednak ponad 80% użytkowników Twittera znajduje się poza Stanami Zjednoczonymi, tym samym będą obowiązywać na całym świecie - zauważa Associated Press.

pkr