Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Artur Jaryczewski 10.09.2011

Na co Polki zwracają największą uwagę? Oto odpowiedź

Polki uważają się za osoby interesujące dla innych, ich zdaniem charakter i osobowość mają większe znaczenie niż wygląd.
Na co Polki zwracają największą uwagę? Oto odpowiedźGlow Images/East News

Jak pokazało badanie na temat ciekawości Polek przeprowadzone przez TNS OBOP, 69 proc. kobiet określa się jako osoby ciekawe dla innych, przeciwnego zdania jest 31 proc.

Wśród cech, które mogą być u nich ciekawe dla innych, Polki wymieniają charakter i osobowość (29 proc.), sposób bycia (21 proc.), spontaniczność, otwartość, optymizm (13 proc.), poczucie humoru (10 proc.), pasje i zainteresowania (9 proc.). Tylko 6 proc. wskazało na wygląd.

Polki nie tylko uważają się za osoby ciekawe, ale są też zadowolone ze swojego życia i ról społecznych. Aż 34 proc. kobiet nie jest ciekawych, jakby to było być kimś innym - na pytanie, kim chciałyby być, gdyby przez jeden dzień mogłyby być kim innym, odpowiadają, że wolałyby pozostać sobą. Celebrytką chciałoby być 38 proc. kobiet, 14 proc. chciałoby się zamienić z wolontariuszką na misji w odległym kraju, 5 proc. wolałoby przez jeden dzień być wpływowym politykiem, tyle samo - kochanką Jamesa Bonda. Tylko 3 proc. chciałoby być matką gromadki dzieci na Hawajach.

Romans z szefem?

Z badania wynika, że kobiety są zadowolone także z własnego życia uczuciowego. Polki są szczęśliwe w swoich związkach, nie myślą o zmianie partnera ani o romansach z innymi mężczyznami. Prawie połowa (46 proc.) nigdy nie zastanawiała się nad tym, jakby to było mieć romans. 17 proc. myślało o romansie z nieznajomym, 14 proc. - po prostu z kimś innym. 9 proc. myślało o romansie z kolegą z pracy, 6 proc. - ze swoim szefem, tyle samo - z chłopakiem lub mężem koleżanki, a 2 proc. - ze znajomym swoich rodziców.

Badanie pokazało, że szczególnie ważna dla kobiet jest opinia innych. Aż 63 proc. z nich chciałoby wiedzieć, co naprawdę myślą o nich koleżanki. W mniejszym stopniu interesuje je życie rodzinne i zawodowe przyjaciółek (16 proc.) oraz ich życie intymne (13 proc.).

TNS OBOP przeprowadził badanie w okresie od czerwca do sierpnia, na grupie tysiąca kobiet w wieku 18-35 lat. Jest ono częścią projektu "Raport Ciekawości Redd's 2011".

aj