PAP
Anna Wittenberg
11.10.2011
Palikot. Zwycięzca za 70 groszy
Kampania wyborcza musi kosztować miliony? Janusz Palikot udowodnił, że nie. Podczas gdy SLD na zdobycie jednego głosu wydało kilkanaście złotych, jego partia - 70 groszy.
PAP/Bartłomiej Zborowski
Okazuje się, że Janusz Palikot jest mistrzem optymalizacji wydatków w kampanii wyborczej - pisze "Puls Biznesu". Na jeden zdobyty głos wydał grosze, podczas gdy np. SLD kilkanaście złotych.
Gazeta przyjrzała się, ile każda partia wydała, by pozyskać jeden głos wyborcy. Najbardziej efektywnym w politycznym marketingu okazał się Janusz Palikot, którego partia wydała na kampanię 1 mln zł co oznacza, że jeden głos kosztował ją 0,7 zł. To ponad dwudziestokrotnie mniej niż w przypadku najmniej skutecznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej (jeden głos - 16,7 zł).
PO i PiS osiągnęły zbliżony koszt uzyskania jednego głosu - ok. 5 zł.
![''](http://redaktor.polskieradio.pl/dcad2dc2-3a08-4377-9dc7-bdaf759d703d.file)
PAP, wit