Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Wittenberg 11.10.2011

Palikot. Zwycięzca za 70 groszy

Kampania wyborcza musi kosztować miliony? Janusz Palikot udowodnił, że nie. Podczas gdy SLD na zdobycie jednego głosu wydało kilkanaście złotych, jego partia - 70 groszy.
Palikot. Zwycięzca za 70 groszyPAP/Bartłomiej Zborowski

Okazuje się, że Janusz Palikot jest mistrzem optymalizacji wydatków w kampanii wyborczej - pisze "Puls Biznesu". Na jeden zdobyty głos wydał grosze, podczas gdy np. SLD kilkanaście złotych.

Gazeta przyjrzała się, ile każda partia wydała, by pozyskać jeden głos wyborcy. Najbardziej efektywnym w politycznym marketingu okazał się Janusz Palikot, którego partia wydała na kampanię 1 mln zł co oznacza, że jeden głos kosztował ją 0,7 zł. To ponad dwudziestokrotnie mniej niż w przypadku najmniej skutecznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej (jeden głos - 16,7 zł).

PO i PiS osiągnęły zbliżony koszt uzyskania jednego głosu - ok. 5 zł.

''

PAP, wit