Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 18.06.2015

Środki z PROW pomagają w promocji produktów wysokiej jakości

Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” w Kielcach funkcjonuje na rynku kilkadziesiąt lat. Produkcja i sprzedaż wyrobów spółdzielni systematycznie wzrasta, między innymi dzięki intensywnej promocji finansowej z Programu Obszarów Wiejskich.
Posłuchaj
  • O wsparciu z PROW mówił w radiowej Jedynce gość Porannych rozmaitości: Michał Mius, prezes Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem” w Kielcach /Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Czytaj także

Majonez Kielecki jest powszechni znany, a mimo to trzeba dbać o jego promocję.

- Ze wsparcia skorzystaliśmy w ramach PROW na lata 2007 – 2013, a konkretnie Działania 133. Sprowadzało się to do promocji naszych sztandarowych wyrobów, tzn. Majonezu Kieleckiego, Musztardy Kieleckiej delikatesowej stołowej – mówi Michał Mius, prezes kieleckiej spółdzielni.

Czytaj dalej
kiełbasa żywność tradycyjna 1200.jpg
PROW 2014-2020. Rolnicy otrzymają wsparcie w przystępowaniu do systemów jakości

Różne formy promocji

Jak mówi gość radiowej Jedynki, były różne formy tej promocji.

- Prowadziliśmy kampanie promocyjno-informacyjne w mediach: telewizji, Internecie, prasie, radio, na billboardach w największych miastach Polski, a także za pośrednictwem materiałów promujących produkty bezpośrednio w sklepach – wymienia Michał Mius.

Zauważalny efekt działań

Prezes kieleckiej spółdzielni dodaje, że efekt tych działań jest zauważalny.

- Nawet jeżeli nie są to odczuwalne wzrosty sprzedaży, to dzięki tym działaniom umocniliśmy się w świadomości konsumentów – dodaje Michał Mius.

Jak podkreśla gość radiowej Jedynki, dzięki uzyskanym funduszom spółdzielnia mogła zintensyfikować prowadzone działania promocyjne.

- Dzięki temu wsparciu działań było znacznie więcej, szczególnie w telewizji – podkreśla Michał Mius.

Trzeba spełnić określone kryteria

Gość radiowej Jedynki wyjaśnia, że aby otrzymać wsparcie z PROW, trzeba spełnić oczywiście określone kryteria.

- Nam się udało wszystkie te kryteria spełnić. Nie ukrywamy, że pomogło nam w tym uzyskanie certyfikatu Jakość Tradycja, który jest nadawany firmom o uznanej marce, o historii produkcji. Tam jednym z warunków jest minimum 50 lat istnienia na polskim rynku. Nasze trzy wyroby spełniają ten warunek – wyjaśnia Michał Mius.

Środki na promocję również z nowej perspektywy

W PROW na lata 2014 – 2020 również są pieniądze, które mogą być przeznaczone na promocję. Kielecka spółdzielnia prawdopodobnie będzie się o nie ubiegać.

- Nie znamy jeszcze wszystkich szczegółów, ale jeżeli będzie taka możliwość, oczywiście wystąpimy o dofinansowanie – dodaje Michał Mius.

Aleksandra Tycner, awi