Rozwój nowoczesnych technologii połączony z szerokim dostępem do internetu sprawił, że młode pokolenie mobilnych internautów każdą swoją aktywność w realu kontynuuje w sieci.
- Nuda zniknęła wtedy, kiedy pojawił się internet - tłumaczy Grzegorz Wierchowiec z domu mediowego PanMedia Western. - Życie online i offline stało się jednym i tym samym.
Naukowcy pochylili się także nad profilem współczesnego internauty i wyodrębnili kilka wzorców zachowań użytkownika sieci.
- Dwa najbardziej charakterystyczne to podróżnik i researcher - tłumaczy gość Kuby Marcinowicza. - Ten pierwszy z przyjemnością ogląda programy telewizyjne o tematyce podróżniczej, czy kulinarnej, typu Wojciech Cejrowski i Robert Makłowicz, a potem w internecie szuka dodatkowych informacji o tym, co zobaczył. Typ drugi - kontynuuje ekspert z PanMedia Western - zachowuje postawę bierną, z sieci korzysta po to, żeby zgromadzić praktyczne informacje, głównie dla siebie.
Najciekawszą - z punktu widzenia badacza - jest grupa 18-24 lat. Tutaj naukowcy podparli się pojęciem "hipster", który wykorzystuje sieć jako środowisko do autolansu.
Więcej o nowych wzorcach współczesnego internauty dowiesz się słuchając nagrania z audycji.
kul