Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Ula Kaczyńska 14.08.2012

Sprawdź, czy jesteś inteligentnym nudziarzem

Polacy przestali się nudzić w tradycyjnym tego słowa znaczeniu. Dotyczy to głównie młodego pokolenia, które praktycznie nie rozstaje się z przenośnymi urządzeniami podłączonymi do sieci. Jacy są młodzi internauci?
Grzegorz Wierchowiec i Kuba Marcinowicz rozmawiają o młodym pokoleniu internautówGrzegorz Wierchowiec i Kuba Marcinowicz rozmawiają o młodym pokoleniu internautów
Posłuchaj
  • Smart boredom - dowiedz się na czym polega i jak się objawia
Czytaj także

Rozwój nowoczesnych technologii połączony z szerokim dostępem do internetu sprawił, że młode pokolenie mobilnych internautów każdą swoją aktywność w realu kontynuuje w sieci.

- Nuda zniknęła wtedy, kiedy pojawił się internet - tłumaczy Grzegorz Wierchowiec z domu mediowego PanMedia Western. - Życie online i offline stało się jednym i tym samym.

Naukowcy pochylili się także nad profilem współczesnego internauty i wyodrębnili kilka wzorców zachowań użytkownika sieci.

- Dwa najbardziej charakterystyczne to podróżnik i researcher - tłumaczy gość Kuby Marcinowicza. - Ten pierwszy z przyjemnością ogląda programy telewizyjne o tematyce podróżniczej, czy kulinarnej, typu Wojciech Cejrowski i Robert Makłowicz, a potem w internecie szuka dodatkowych informacji o tym, co zobaczył. Typ drugi - kontynuuje ekspert z PanMedia Western - zachowuje postawę bierną, z sieci korzysta po to, żeby zgromadzić praktyczne informacje, głównie dla siebie.

Najciekawszą - z punktu widzenia badacza - jest grupa 18-24 lat. Tutaj naukowcy podparli się pojęciem "hipster", który wykorzystuje sieć jako środowisko do autolansu.

Więcej o nowych wzorcach współczesnego internauty dowiesz się słuchając nagrania z audycji.

kul