Czwórka
Ula Kaczyńska
25.07.2013
Polak na zakupach potrzebuje doradcy
Czym statystyczny Polak kieruje się robiąc zakupy - reklamami, przecenami a może opinią znajomych? Dzięki raportowi "Polacy Rekomendują" znamy już odpowiedź na to pytanie.
Glow Images/East News
Posłuchaj
-
Czym kierujemy się w trakcie zakupów? Znamy wyniki badań (Poranek OnLine/Czwórka)
Czytaj także
- W przypadku żywności, kosmetyków oraz chemii gospodarczej o naszym wyborze przede wszystkim decyduje przyzwyczajenie. Kolejnym czynnikiem są preferencje członków rodziny - wyjaśnia Natalia Sikorska z domu badawczego Nielsen. - Nie sposób też nie docenić roli znajomych, których pytamy o radę jeśli chodzi o piwo, wino albo lekarstwa.
Potwierdzają to wyniki badania "Polacy Rekomendują". Aż 78 procent ankietowanych przyznało, że pyta swoich znajomych o opinię przed zakupem, a 68 procent zadeklarowało wysoki stopień zaufania w stosunku do ich rekomendacji.
- Jeśli chodzi o produkty luksusowe to tutaj w podejmowaniu naszych decyzji coraz większą rolę odgrywa internet - mów Piotr Dybowski z domu badawczego Maison. - Tak się dzieje w przypadku sprzętu AGD i RTV. Kiedy jednak mamy kupić drogie perfumy albo krem tutaj głos przyjaciela lub przyjaciółki bywa decydujący.
kul