Jedynka
Adam Kaliński
05.03.2019
Producenci mięsa szukają odległych rynków
Po wizycie przedstawicieli Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego w Japonii jest szansa, że tamtejszy rynek otworzy się bardziej na import polskiego mięsa.
Posłuchaj
-
W Japonii przebywała grupa biznesmenów reprezentujących Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. O celach misji - mówił w radiowej Jedynce prezes tej organizacji Wiesław Różański. (Dariusz Kwiatkowski)
Trwają starania polskiej branży mięsnej dotyczące zwiększenia eksportu poza kraje unijne.
W Japonii przebywała grupa biznesmenów reprezentujących Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Prezes tej organizacji Wiesław Różański, podkreślił w radiowej Jedynce, że celem misji była promocja polskiej wołowiny na japońskim rynku.
W rozwijaniu eksportu do Japonii może pomóc zawarte niedawno porozumienie o partnerstwie gospodarczym między Unią Europejską a Krajem Kwitnącej Wiśni.
Nie tylko polscy producenci, ale też importerzy zagraniczni czekają na oficjalne ogłoszenie wyników kontroli przeprowadzonych przez inspektorów Komisji Europejskiej w polskich ubojniach i zakładach mięsnych. Ma to nastąpić do końca marca.
Dariusz Kwiatkowski, ak, NRG