Każdy nowy samochód będzie musiał już niebawem posiadać obowiązkowo kilkanaście nowych systemów bezpieczeństwa. Będą to m.in.:
- inteligentny asystent prędkości,
- czarna skrzynka,
- system rozpoznający zmęczenie kierowcy,
- asystent pasa ruchu,
- asystent awaryjnego hamowania,
- system wykrywania ruchu z tyłu pojazdu,
- system kontrolowania ciśnienia w ogumieniu,
- wtyczka antyalkoholowa czyli AntiLOCK.
Wprowadzenie rozwiązania ma zminimalizować liczbę możliwych do popełnienia błędów. Według hiszpańskiej Generalnej Dyrekcji Transportu stosowanie tych systemów zmniejsza ryzyko wypadku o 57 proc.
Przepisy proponowane przez Unię Europejską mają dotknąć również pojazdów użytkowych, furgonetek, busów przewożących pasażerów oraz pojazdów oferowanych w wypożyczalniach.
W związku z tym blady strach padł na właścicieli dużych firm carsharingowych oraz prywatnych przedsiębiorców zajmujących się transportem i przewozem osób - projekt nie precyzuje, czy po 2022 roku posiadacze praktycznie nowych (rocznych lub dwuletnich) samochodów wykorzystywanych w tych przedsiębiorstwach nadal będą mogli wykorzystywać swoje auta dla świadczenia usług transportowych.
Jeżeli prawodawca wykluczy taką możliwość, regulacje znacząco wpłyną na kondycje finansową tych firm, a rynek zostanie zalany przez niemal nowe, lecz używane auta firmowe.
ŁS
CZYTAJ TAKŻE:
Źródło:https://motor.elpais.com/tecnologia/las-nueve-ayudas-a-la-conduccion-que-seran-obligatorias-en-2022/