Im wcześniej odbywa się wprowadzanie drugiego języka u dzieci, tym lepiej dla nich. Dyrektor Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej PWN poleca, by nie robić tego na zasadzie lekcji, tylko uczyć je kolejnych słów i zwrotów w sytuacjach z życia codziennego. - Przy dwujęzycznych rodzicach ważne jest to, by zwracali się do malucha w swoim rodzimym języku i to nic nie szkodzi, jeśli między sobą używają innego, trzeciego. Małe dzieci zakodują, w jakiej mowie mogą się porozumieć z każdym z domowników - opowiada Magdalena Bedyńska.
Nie cel, nie przedmiot szkolny, a obiekt zainteresowań i narzędzie komunikacji - właśnie tak powinniśmy uczyć dzieci języków obcych. O procesie zanurzania językowego, tym, kiedy rozpocząć naukę języków obcych i jaki wiek jest do tego najlepszy rozmawiamy z dyrektor szkoły dwujęzycznej. Przy tego typu nauce nie powinniśmy zapominać o ruchu i działaniach o charakterze angażującym, co wyjaśniamy w nagraniu audycji.
W programie mówimy o tym, jak możemy chronić przed smogiem najmłodszych, jak również o programie Młody Obywatel, zachęcającym dzieci i młodzież do działania we współpracy ze wspólnotą lokalną.
***
Tytuł audycji: Godzina wychowawcza
Prowadzi: Katarzyna Pruchnicka
Goście: Magdalena Bedyńska (dyrektor Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej PWN), Jakub Jędrak (Polski Alarm Smogowy), Joanna Guz (koordynatorka programu Młody Obywatel)
Data emisji: 27.02.2017
Godzina emisji: 15.08
sm/mp