Jakub Majewski z fundacji ProKolej tłumaczył, że okres, kiedy wprowadzany jest nowy schemat jazdy zawsze jest czasem próby. - Sięgając do nie tak dalekiej historii początków Kolei Śląskich przypominamy sobie paraliż komunikacyjny związany z wprowadzeniem nowego harmonogramu. Mimo szumnych zapowiedzi, że będzie lepiej okazało się, że było gorzej, a błędy, które popełniono naprawiano bardzo długo. To na szczęście już przeszłość, jednak zawsze nowy rozkład to pewne ryzyko.
Karol Jakubowski Zmiany staramy się planować w taki sposób, aby były one widoczne i pozytywnie odczuwalne dla pasażerów. Jesteśmy gotowi na zimę - przygotowujemy się do niej przez cały rok
Jego rozmówca Karol Jakubowski zapewniał, że prace nad rozkładem jazdy trwają kilka miesięcy. Wszystko po to, aby umożliwić sprawną komunikację. - Od miesięcy razem z przewoźnikami szczegółowo analizujemy poszczególne trasy połączeń kolejowych. Wypadkową tych analiz jest wprowadzenie rozkładu rocznego, który optymalizuje komunikację połączeń dalekobieżnych i regionalnych - wyjaśniał.
Na których odcinkach podróżni mogą spodziewać się szybszych i wygodniejszych połączeń? Czy w przyszłości uda się uniknąć błędów, które popełniali w przeszłości zarządcy kolei? Czy polscy przewoźnicy są przygotowani na zimę? Zapraszamy do wysłuchania dyskusji.
***
Tytuł audycji: Czat Czwórki
Prowadzi: Piotr Firan
Goście: Karol Jakubowski (zespół prasowy PKP), Jakub Majewski (fundacja ProKolej)
Materiał przygotował: Weronika Puszkar
Data emisji: 7.12.2017
Godzina emisji: 15.07
ac/kd