Dwójka
Bartosz Chmielewski
05.03.2017
Ochman: miałem obsesję na temat umierania na scenie
- W operze może to wyglądać komicznie, dlatego rozmawiałem z kolegami i lekarzami na temat samobójstwa przy pomocy noża, jak to pokazać - tym razem Wiesław Ochman opowiadał w Dwójce o roli Narrabotha w operze "Salome" Richarda Straussa.
Posłuchaj
-
Wiesław Ochman o nagrywaniu opery "Salome" Richarda Straussa (Mistrzowie dźwięku/Dwójka)
Czytaj także
Wiesław Ochman wspominał nagrywanie "Salome" pod kierunkiem Karla Böhma i Herberta von Karajana. Tenor podkreślał niezwykłą precyzję tego pierwszego dyrygenta. - Za każdym razem przedstawienie trwało tyle samo, ani minuty różnicy, co bardzo się podobało realizatorowi nagrania, który mógł swobodnie wybierać fragmenty z różnych wersji.
W przypadku Karajana Wiesław Ochman rozprawiał się z mitami na temat tego dyrygenta. Wspominał miłą współpracę, ale też opowiadał o dogrywaniu swojej odzywki w operze "Salome", która być może jest najdroższą odzywką w historii opery.
***
Tytuł audycji: Mistrzowie dźwięku
Prowadzi: Przemysław Psikuta
Gość: Wiesław Ochman (tenor)
Data emisji: 4.03.2017
Godzina emisji: 15.30
bch