"PolskiGamedev.pl 2" to kontynuacja raportu przed dwóch lat, według którego polska branża gier wideo dynamicznie się rozwija i znajduje sobie na światowym rynku własne miejsce. Nowe podsumowanie kondycji rodzimych producentów jest mniej optymistyczne. Od tamtego czasu dużo zmieniła pandemia, a także wojny za naszą wschodnią granicą. Według danych statystycznych rozwój polskiej branży coraz bardziej spowalnia, i bez odpowiedniej stymulacji może się zatrzymać, bądź nawet cofnąć.
W magazynie znalazły się teksty specjalistów z tego zakresu, poświęcone między innymi polskim specjalnościom, zmianom technologicznym, czy też związkom pomiędzy gamedevem a dyplomacją.
Magazyn wieńczy raport autorstwa dr inż. Jakuba Marszałkowskiego, Game Industry Conference, Fundacja Indie Games Polska. W swoim tryptyku: “Jak sprzedają się polskie gry?”, “Polska mistrzem… czego?”, “Trzy wykresy spowolnienia”, współautor najważniejszych branżowych badań dokonuje syntezy tego, co wiemy o krajowym gamedevie i nakreśla wyzwania, przed jakimi stoją twórcy rodzimej kultury cyfrowej.
Z tej właśnie części magazynu dowiedzieć się można, gdzie nasze gry dobrze rezonują, a gdzie nie, dlaczego “zaniedbujemy” niektóre rynki i czemu aż 97% krajowej produkcji gier jest przeznaczona na eksport.
Na temat aktualnych perspektyw dla rodzimego rynku z dr inż. Jakubem Marszałkowskim, rozmawiał Przemysław Pawełek.