Jury nagrodziło twórców słuchowiska "Post mortem. Historia Zofii Dwornik": za tekst - Sebastiana Adamkiewicza, reżyserię - Mikołaja Szczęsnego, realizację akustyczną - Andrzeja Papajaka, muzykę - Marcina Nenkę i za tytułową rolę aktorską - Sandrę Korzeniak. Słuchowisko zostało zgłoszone przez Radio Łódź.
Grand Prix dla najlepszego słuchowiska dla dzieci i młodzieży otrzymał utwór "Inwazja robotów" Andrzeja Bajguza.
Nagrodę imienia Ireny i Tadeusza Byrskich - za spektakl wykorzystujący potencjał miejscowego środowiska artystycznego - dla twórców słuchowiska zgłoszonego przez Rozgłośnie Regionalne Polskiego Radia otrzymały: słuchowisko Radia Koszalin "Fedrus. Pisarz niewolnik" Jarosława Banasia i słuchowisko Radia Kraków "Porwanie Baltazara Gąbki" Stanisława Pagaczewskiego.
Łukasz Lewandowski został nagrodzony za reżyserię słuchowiska "Taki, co umiera" Magdaleny Miecznickiej. Za muzykę do tego słuchowiska nagrodę imienia Janusza Hajduna otrzymał Andrzej Izdebski. Utwór został zgłoszony przez Program 2 Polskiego Radia.
Ingmar Villqist otrzymał nagrodę za scenariusz oryginalny słuchowiska "Niebo", zgłoszony przez Program 1 Polskiego Radia. Zdzisław Wasilewski został nagrodzony za realizację akustyczną słuchowiska "Mesjasz, Bruno Schulz" Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk.
Bartłomiej Topa został uznany za najlepszego aktora za rolę w słuchowisku "Sidła" w reżyserii Aleksandry Głogowskiej. Za najciekawszą rolę kobiecą jury uznało kreację Grażyny Misiorowskiej w słuchowisku "Stara kobieta wysiaduje" wg Tadeusza Różewicza, w reżyserii Przemysława Tejkowskiego.
Nagrodę honorową im. Krzysztofa Zaleskiego za twórczość odrzucającą stereotypy i łatwe nowinki, umocowaną w pamięci historii, dotyczącą problemów współczesności otrzymuje słuchowisko "Obrazki Litewskie" Hercusa Kunciusa w reżyserii Marii Brzezińskiej.
Nagrodzonych słuchowisk możesz posłuchać na stronie dwateatry.polskieradio.pl
W konkursie w tym roku rywalizowało 28 realizacji radiowych, w tym 9 - dla dzieci, oraz 16 produkcji telewizyjnych.
Czytaj także:
IAR/id