Akcja jest częścią długofalowego projektu "I love radio", podczas którego realizowane są działania promocyjne, edukacyjne i badawcze, skierowane przede wszystkim do marketerów: zarówno reklamodawców bezpośrednich jak i klientów domów mediowych.
Codziennie 18 milionów 600 tysięcy słuchaczy włącza radioodbiorniki i słucha swoich ulubionych audycji przez ponad cztery godziny dziennie.
"I love radio" to odpowiedź na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość rynkową. W dobie konkurencyjnych nowych mediów cyfrowych, działania podejmowane w ramach projektu, mają przypominać o zaletach radia, jego ważnej roli w społeczeństwie oraz skuteczności radia jako medium reklamowego.
Projektowi towarzyszy kampania promocyjna na antenach radiowych i kanałach mediów społecznościowych wszystkich zaangażowanych nadawców oraz kampania informacyjna skierowana do ogólnopolskich mediów branżowych i opiniotwórczych.
Dzień Radia
W Polsce Dzień Radia jest obchodzony 11 kwietnia. Jego celem jest podkreślenie roli radia w codziennym życiu społeczeństwa.
Dzień 11 kwietnia upamiętnia datę uchwalenia przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich pierwszego dokumentu pt. "Opinia zarządu SRP w sprawie wytycznych do ustawy radiotelegraficznej" w 1923 roku. Dwa lata później, 1 lutego rozpoczęła nadawanie oficjalna stacja nadawcza Polskiego Radia w Warszawie. Natomiast pierwsza na świecie stacja radiofoniczna została uruchomiona 2 listopada 1920 roku w Pittsburghu w Stanach Zjednoczonych.
W Polskim Radiu o akcji "I love radio"
Z okazji Dnia Radia o ogólnopolskiej akcji pod hasłem "I love radio" będzie można posłuchać jutro w radiowej Jedynce od 9.00 do 12.00 w audycji "Cztery Pory Roku". Będzie mowa także o współczesnych sposobach słuchania radia, także cyfrowo w systemie DAB+ oraz w internecie. O tym, w jaki sposób można słuchać poszczególnych programów Polskiego Radia opowie inżynier Marek Walczyk, główny specjalista z Działu Technologii Polskiego Radia.
W "Czterech porach roku" słuchacze "zwiedzą" też "serce" radia - rozdzielnię. Patryk Bedliński opowie o słuchaniu radia przez różne urządzenia, także przez smartfon lub inteligentny głośnik.
Porozumienie "I love radio" reprezentuje wszystkie najważniejsze grupy radiowe w Polsce: zarówno komercyjne, jak i publiczne. Oprócz Polskiego Radia sygnatariuszami porozumienia są także nadawcy prywatni: Grupa Eurozet, Grupa RMF i Grupa ZPR Media. Publiczny nadawca był współtwórcą akcji.
IAR/dad