"Music of the Spheres" – to tytuł dziewiątego studyjnego longplaya formacji Coldplay. Znajdzie się na nim 12 premierowych utworów, osnutych tematycznie wokół fikcyjnego układu planetarnego wymyślonego przez muzyków na potrzeby tego koncept-albumu. Promocji płyty towarzyszy kosmiczna otoczka, a jego wydanie uczczą multimedialne imprezy w czterech miastach: Berlinie, Londynie, Nowym Jorku i Tokio. Jak zapowiadają organizatorzy, ich goście będą mogli m.in. tworzyć wiadomości w wymyślonym przez siebie języku kosmitów, robić selfie z pomocą fotobudki wykorzystującej wirtualną rzeczywistość, a także przespacerować się po "kinetycznym chodniku".
Coldplay x BTS – "My Universe", źródło: YouTube / Coldplay
Nie wiadomo, czy równie kosmiczne emocje będą towarzyszyć fanom przy odsłuchu albumu. Pierwsze opinie nie brzmią zbyt zachęcająco: recenzent "Financial Timesa" dał płycie dwie gwiazdki (z pięciu możliwych), a tylko nieco bardziej łaskawy był dziennikarz "The Daily Telegraph", który dorzucił jedną gwiazdkę więcej. Najlepiej nowe dzieło zespołu Coldplay wypadło w recenzji "Rolling Stone'a", gdzie otrzymało cztery na pięć gwiazdek.
Ekologiczny pop
Fanów z różnych zakątków świata ucieszyła z pewnością ogłoszona właśnie wiadomość o przyszłorocznej trasie koncertowej Brytyjczyków. Rozpocznie się ona 18 marca w Kostaryce, skąd muzycy przez Dominikanę i Meksyk udadzą się do Stanów Zjednoczonych. Do Europy zawitają w lipcu, by zagrać m.in. na PGE Narodowym w Warszawie (8.07).
Zwiastun przyszłorocznej trasy, źródło: YouTube / Coldplay
Wrażliwi na los planety muzycy grupy Coldplay wprowadzili na czas tournée szereg proekologicznych rozwiązań: emisja dwutlenku węgla podczas koncertów ma być o połowę mniejsza niż podczas poprzednich tras, a cała produkcja ma być w stu procentach zasilana przez odnawialne źródła energii. Będzie się to wiązać m.in. z zainstalowaniem baterii słonecznych oraz specjalnych podłóg i chodników przechwytujących energię spacerujących i skaczących fanów na każdym z obiektów, na których odbywać się będą koncerty.
Jak to wszystko wpłynie na cenę biletów, będziemy mogli się przekonać 22 października. Właśnie tego dnia rozpoczyna się sprzedaż wejściówek na europejską część tournée.
kc