Choć nigdy nie skończył szkoły muzycznej, George Gershwin marzył o karierze pianisty. Jego tata uznał, że to jednak zbyt niepewna praca, po której syna może czekać niepewna przyszłość, więc wysłał go do szkoły księgowych. George jednak zrezygnował ze szkoły i zatrudnił się w sklepie muzycznym. Jako nastolatek zaczął też komponować. To właśnie za sprawą sklepu, w którym pracował udało mu się wydać pierwszy utwór fortepianowy. Chcąc związać się z teatrem, Gershwin zaczął od akompaniowania na fortepianie w przedstawieniach prezentowanych na Broadwayu.
36:57 2022_09_26 09_59_48_RadioDzieciom_Muzyczne_podroze.mp3 Muzyczne podróże 26 września godz. 10:00
Kiedy George Gershwin miał 18 lat, opublikował swoją pierwszą piosenkę i otrzymał kontrakt w wydawnictwie płytowym. Dwa lata później odbyła się premiera pierwszej rewii, do której napisał muzykę, a niedługo później musicalu La La Lucille, jednak prawdziwym sukcesem okazała się dopiero piosenka "Swanee", a największą sławę przyniosła mu „Błękitna Rapsodia” z 1924 roku. Rok później skomponował koncert fortepianowy, który sprawił, że na Gershwina zaczęto patrzeć także jak na kompozytora muzyki poważnej.
To właśnie George Gershwin jest bohaterem poematu symfonicznego. Który nosi tytuł „Amerykanin w Paryżu”. Gdy Gershwin pojechał do Paryża, postanowił zamknąć w nutach i dźwiękach wszystko to, co usłyszał i poczuł w stolicy Francji. Tego, a także innych utworów Gershwina możecie posłuchać w audycji Muzyczne podróże na antenie Polskiego Radia Dzieciom.
Audycja: Muzyczne podróże
Prowadzi: Iza Żukowska
Data emisji: 26.09.2022
Godzina emisji: 10:00
Audycja "Muzyczne podróże" od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 - 11.00.
Dalej:
Polskie Radio Dzieciom to całodobowe radio dla dzieci i rodziców. Każdego tygodnia stacja emituje ponad 130 premierowych audycji w tym m.in. audycje edukacyjne, podróżnicze, kulturalne i rozrywkowe oraz bajki, słuchowiska i podcasty. W audycjach usłyszeć można znane i lubiane piosenki dla dzieci. Dziennikarze Polskiego Radia Dzieciom za pośrednictwem mediów społecznościowych angażują słuchaczy do aktywnego udziału w audycjach oraz zachęcają do wspólnej zabawy w licznych konkursach i zagadkach udostępnianych w formie kolorowych grafik.
Wszystkie audycje Polskiego Radia Dzieciom są źródłem wszechstronnej wiedzy, rozwijają w dzieciach wrażliwość na dźwięki i są bezpieczne – chronią najmłodszych przed niechcianymi bodźcami i informacjami, ponieważ stacja nie emituje żadnych reklam!
Więcej aktywności stacji można znaleźć na profilu Polskiego Radia Dzieciom w mediach społecznościowych.