Piknik, graffiti i beatbox
Na dzień inauguracji projektu Fundacja ITAKA przygotowała bloki wydarzeń dla dzieci, nastolatków i rodziców. Scena amfiteatru w parku gen. Sowińskiego nawet przez chwilę nie będzie pusta, zadba o to m.in. prowadzący imprezę Patryk Kuniszewicz, dziennikarz Polskiego Radia. Gościem specjalnym wydarzenia będzie Małgorzata Tusk, małżonka Premiera RP.
W programie dla najmłodszych, rozpoczynającym się o godz. 11:30, znajdą się m.in.: występy studia BAM BAM, zespołu Fasolki oraz chóru  The Voices, który zaprezentuje musical pt. "Król Lew". Do świata bajek zapraszać będą: Krystyna Czubówna, Marta Kuligowska, Beata Sadowska i Kasia Burzyńska. Zabawy ruchowe, konkursy z nagrodami i wiele innych atrakcji czeka zarówno na najmłodszych, jak i starszych uczestników pikniku.
Pokazem graffiti o godz. 16:00 rozpocznie się popołudnie dla młodzieży. Fani streetartu będą mogli spróbować swoich sił na specjalnie przygotowanych płytach gipsowych i obejrzeć, jak powstają prace warszawskich artystów Chazme i Sepego.  Dodatkową atrakcją będzie pojedynek b-boyów prezentujących uliczny taniec breakdance. Tego dnia także będzie miał miejsce pokaz beatboxu w wykonaniu Bladego Krisa. O oprawę muzyczną zadba DJ SPIKE (Break Da  Funk).
Na zakończenie uczestnikom pikniku organizatorzy zapewniają mocne uderzenie - na scenę wejdą muzyczne gwiazdy: Marika, pierwsza dama polskiego dancehallu, oraz jej jej zespół - SpokoArmia. Natomiast wokół sceny rozstawione będą namioty, w których pracownicy i wolontariusze ITAKI będą udzielać informacji na temat kampanii.
"Moja przestrzeń" - wyraź emocje
Działania edukacyjne w ramach akcji potrwają przez całe wakacje do połowy września. Fundacja ITAKA chce w ten sposób przedstawić młodym ludziom alternatywy dla ucieczki. Aby skuteczniej trafić z przekazem kampanii do młodych osób, program  "Nie uciekaj!" będzie obecny także podczas sierpniowego przystanku  Woodstock. Do połowy września zaś potrwa  konkurs fotograficzny "Moja przestrzeń", kierowany do nastolatków.
Spot  promujący akcję, w którym wystąpiła Lidia Popiel, pojawi się w TVP 1, TVP 2, TVP Kultura oraz TVN. Plakaty z numerem telefonu 116 000 pojawią się w środkach komunikacji miejskiej o numerze 116 w Warszawie, Gdańsku, Sosnowcu, Opolu, Lublinie oraz Rzeszowie. W stolicy dodatkowo na dwa tygodnie lipca zawisną bilbordy promujące kampanię.
"Nie uciekaj!" także w Internecie
Akcja "Nie uciekaj!" będzie obecna także w Internecie. Fundacja przygotowała nową odsłonę serwisu internetowego www.nieuciekaj.pl, zawierającego dwie oddzielne strefy: dla rodziców i opiekunów oraz nastolatków. Dzieci i nastolatki mogą uzyskać pomoc psychologa za pośrednictwem komunikatora oraz na czacie.
 
116 000  - ważny numer
Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego został ustanowiony w 1983  roku w USA, a od 1986 obchody tego wydarzenia nabrały międzynarodowego  charakteru. Głównym celem Dnia Dziecka Zaginionego jest zwrócenie uwagi  na problem zaginionych dzieci. Tego dnia organizacje na całym świecie  mówią o tym, jak zmniejszyć ryzyko zaginięcia i co zrobić, jeśli do  niego dojdzie. Symbolem pamięci o zaginionych dzieciach jest kwiat  niezapominajki.
Fundacja ITAKA za cel kampanii obrała zmniejszenie liczby  ucieczek nastolatków - według statystyk policyjnych każdego roku ucieka z  domu około 5 tysięcy nastolatków. To właśnie ucieczki z domu, które są  główną  przyczyną zaginięć wśród nieletnich. Najczęściej uciekają  dziewczyny w czasie wakacji.
Podczas kampanii promowany jest telefon 116 000 w sprawie  zaginionego nastolatka i dziecka. Jest to całodobowy, bezpłatny numer,  pod którym można zgłosić zaginięcie osoby nieletniej. Linia jest  kierowana zarówno do rodziców, jak i nastolatków, które uciekły z domu  lub to planują. W 2010 roku telefon 116 000  zadzwonił 5000 razy.  Specjaliści Fundacji interweniowali w 228 przypadkach zaginięć dziecka, z  czego 80 proc. zaginionych udało się odnaleźć.
ed