Nauka

Bojkot Facebooka

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2010 10:24
Niemiecki rząd odradza korzystania z Facebooka ze względu na słabą ochronę danych osobowych.

Niemiecki rząd i organizacje konsumenckie odradzają korzystanie z portalu społecznościowego Facebook. Popularnemu serwisowi zarzucają braki w ochronie danych osobowych.

Minister ochrony konsumentów Ilse Aigner skrytykowała plany autorów Facebooka, którzy zamierzają przekazywać dane użytkowników portalu innym firmom i stronom intenetowym. Pani minister napisała w tej sprawie list do szefa Facebooka Marka Zuckerberga, w którym domaga się zagwarantowania, że dane osobowe internautów nie będą udostępniane bez ich zgody osobom trzecim. Zagroziła, że jeżeli tak się nie stanie, to zamknie swój profil na Facebooku.

Jeszcze dalej poszedł Federalny Związek Central Konsumenckich, który zalecił intenautom bojkot portalu. "Radzimy użytkownikom, aby wyrazili sprzeciw wobec przewidywanych zmian i poszukali innego serwisu" - napisał w wydanym oświadczeniu szef związku Gerd Billen.


Kontrowersje budzi ogłoszony przez Facebook w końcu marca zamiar automatycznego udostępniania danych osobowych użytkowników portalu innym odbiorcom. Plany te nie przewidują uzyskiwania od użytkowników zgody na przekazywanie ich danych.

Czytaj także

Facebook grozi pozwem za nieprawdziwy artykuł

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2010 16:40
Portal społecznościowy Facebook zagroził, że pozwie gazetę „Daily Mail”. Motywuje to obawą przed utratą reputacji. Brytyjski tabloid napisał bowiem, że starsi mężczyźni mogą na portalu molestować nastolatki.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zbiegł z więzienia. Opisuje wrażenia na Facebooku

Ostatnia aktualizacja: 23.12.2009 21:28
28-letni przestępca uciekł z zakładu karnego, ale nadal uaktualnia swój status na Facebooku.
rozwiń zwiń
Czytaj także

150 znajomych wystarczy

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2010 13:27
Liczbę znajomych na Facebooku określa rozmiar mózgu.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Niemcy bojkotują Facebooka

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2010 18:46
Niemiecki rząd i organizacje konsumenckie odradzają korzystanie z portalu społecznościowego Facebook.
rozwiń zwiń