Nauka

Polska jak teledysk

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2010 13:17
Rusza Expo 2010 w Shanghaju. Polska promuje się tak multimediami i nowoczesną technologią. I się uśmiecha.

Koncert na 100 fortepianów, wystawa "wlepek" miejskich oraz chopinowska noc klubowa - między innymi w ten sposób Polska będzie się promować na Wystawie Światowej w Szanghaju. "Polska się uśmiecha" - to hasło naszego pawilonu na EXPO 2010.

 

Kilkadziesiąt wydarzeń artystycznych, misje gospodarcze i różnorodne debaty z udziałem przedstawicieli Polski i Chin składają się na największą w ostatnich latach akcję promocyjną naszego kraju w Azji.


Elewacja nawiązująca do tradycyjnych wycinanek sprawiła, że Pawilon Polski jeszcze na etapie projektu zaliczony był do 6 najciekawszych pod względem architektonicznym na szanghajskim EXPO. Jego wnętrza kryją nowoczesne multimedialne prezentacje, które będą zachęcać zwiedzających do odwiedzenia Polski.


Jak mówi Komisarz Generalny Polskiej Sekcji EXPO Sławomir Majman, "nie chcemy chlebów na łopianie, ani dziewcząt w łowickich zapaskach. Polska promuje się w nowoczesny sposób. Kilkadziesiąt efektów specjalnych, wszystko odbywa się w ciemnościach, otoczone obłokami dymu. Wygląda trochę magicznie, trochę jak teledysk".

 

 

Do stworzenia koncepcji wnętrza pawilonu zaproszono najwybitniejszych polskich twórców różnych pokoleń, między innymi reżysera Borysa Lankosza, dokumentalistę Andrzeja Fidyka lub scenografa Borysa Kudlickę. Ośmiominutowy film animowany pokazujący historię Polski stworzył nominowany do Oscara reżyser Tomasz Bagiński.


Sławomi Majman uważa, że Polski Pawilon to dobra inwestycja w promocję naszego kraju wśród Chińczyków. Ceremonia inaugracji Wystawy Światowej już dzisiaj. Jutro w południe odbędzie się uroczyste otwarcie Polskiego Pawilonu.

 

Czytaj także

Zainaugurowano program promocji gospodarczej Polski

Ostatnia aktualizacja: 03.05.2010 13:49
EXPO przyciąga do Szanghaju nie tylko turystów czy miłośników nowoczesnej architektury. Dla biznesmenów z całego świata wizyta w finansowej stolicy Chin podczas Wystawy Światowej to okazja do nawiązania szerszych kontaktów gospodarczych.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Szanghaj: EXPO mało popularne bo za drogie

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2010 07:21
Władze Szanghaju dementują doniesienia dotyczące przymusowego odwiedzenia terenów EXPO przez uczniów i studentów. Od rozpoczęcia najbardziej ekstrawaganckiego EXPO w historii tereny wystawowe w Szanghaju odwiedza "zaledwie" około 200 tysięcy osób dziennie. To prawie o połowę mniej niż zakładali organizatorzy.
rozwiń zwiń
Czytaj także

PARP liczy na polsko-chiński mariaż w biznesie

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2010 00:13
W ramach misji gospodarczych związanych z polską wystawą na EXPO w Szanghaju odbyło się ok. 400 spotkań między polskimi i chińskimi firmami, jest szansa na pierwsze umowy - powiedziała PAP prezes PARP Bożena Lublińska-Kasprzak.
rozwiń zwiń