PALEONTOLOGIA: Warto robić remanent

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2007 17:22
W londyńskim muzeum odkryto przedstawiciela zupełnie nowej rodziny dinozaurów

W Muzeum Historii Naturalnej w Londynie odkryto zupełnie nowy gatunek dinozaura. Jak to możliwe? Od pewnego czasu pracownicy starannie przeglądają półki ze starymi eksponatami i bywa, że odnajdują coś niezwykłego – coś, co kiedyś nie zostało właściwie rozpoznane, czy opisane. Tym razem okazało się, że leżące od 113 lat skamieniałości, znalezione pod koniec XIX w. w pobliżu Hastings, a konkretnie kręg grzbietowy jakiegoś dinozaura, reprezentują gatunek, rodzaj i rodzinę nieznane dotąd nauce. Kręg był bardzo lakonicznie opisany przez ówczesnego brytyjskiego paleontologa i odłożony na ponad wiek. Zwierzę nazwano Xenoposeidon proneneukus. Żyło 140 mln lat temu, miało gabaryty słonia i ważyło 7,5 tony. Zdaniem naukowców, którzy zajęli się na nowo cenną skamieniałością, z pewnością był to jakiś zauropod (zauropody charakteryzowały się ogromnymi rozmiarami i małą głową na długiej szyi, jak np. diplodok czy brachiozaur), ale różniący się od innych.

Źródło: BBC

Zobacz więcej na temat: BBC Londyn

Odkrycie Polaków wstrząsa historią ewolucji

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2010 12:27
Okazuje się, że życie wyszło z morza wczesniej niż dotąd sądziliśmy. I wyszło... pod Kielcami.

Dziś wszyscy jesteśmy Neandertalczykami

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2010 16:46
Od 1 do 4 procent genów Europejczyków pochodzi od Neandertalczyków. Wyniki analiz DNA naszych wymarłych krewnych zaskoczyły naukowców.

Ludzie nauki: matematyk i paleontolog