Nauka

Gazeta z reklamą wideo

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2009 06:58
Do amerykańskich kiosków trafił pierwszy w historii kolorowy magazyn z reklamami wideo.

Do amerykańskich kiosków trafił pierwszy w historii kolorowy magazyn z reklamami wideo. Krótkie filmy wyświetlane są na małych elektronicznych ekranach.

Jako pierwszy na reklamy wideo zdecydował się tygodnik rozrywkowy „Entertainment Weekly”. Magazyn wygląda zwyczajnie, jednak w środku ma tekturową wkładkę, a w niej wyświetlacz, wielkością zbliżony do ekranu telefonu komórkowego. Elektroniczny monitor wyświetla reklamy popularnego napoju gazowanego oraz zwiastuny programów telewizyjnych jednej z amerykańskiej stacji. Pamięć urządzenia może pomieścić filmy o łącznej długości 40 minut.

Wyprodukowanie elektronicznego tygodnika jest znacznie droższe od druku wersji papierowej, można jednak spodziewać się następców. W dobie poważnego kryzysu kolorowych magazynów, domy wydawnicze robią bowiem wszystko, by wzbudzić zainteresowanie klientów i przyciągnąć reklamodawców.

DANE TECHNICZNE
Wyświetlacze zbudowane są w technologii LCD.
Każdy ma grubość 2,7mm i rozdzielczość 320x240 pikseli.
Urządzenie mieści 40 minut materiału wideo.
Bateria pozwala na 70 minut pracy i może był ładowana poprzez mini-USB.
Reklamy wideo opracowała firma Americhip.

pz, iar

Czytaj także

Reklama w internecie

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2009 10:17
Materiał Polskiego Radia Euro.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kto kupił reklamę za 1,5 miliona dolarów?

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2010 10:07
Półtora miliona dolarów kosztowało 30 sekund czasu reklamowego podczas gali oscarowej w tym roku. Mimo to na bloki reklamowe podczas ceremoni wydano 68 milionów dolarów - podaje CNN. Sprawdź, kogo było stać.
rozwiń zwiń