Wykładowco, zaurocz studenta
Student będzie chodził na wykłady, ale tylko wówczas, kiedy wykładowca spodoba mu się od pierwszego wejrzenia.
Pierwsze wrażenie, jakie profesor wywołuje u studentów, okazuje się być kluczem do sukcesu - informuje Loyola Medicine.
Studenci z Loyola University Chicago Stritch School of Medicine podczas zajęć z fizjologii zostali poproszeni o ocenę 16 wykładowców. Oceny można było dokonać w trakcie zajęć lub dopiero po ich skończeniu.
Badanie opublikowane w grudniowym numerze Advances in Physiology Education objęło opinie 144 studentów. 26 procent z badanych wydało opinię już podczas kursu, 65 procent czekało do końca wykładu, a 9 procent nie miało zdania. Okazało się jednak, że opinie wydane podczas wykładu nie różniły się od tych, wydanych na końcu. Studenci również rzadko zmieniali zdanie na temat profesorów - jedynie 3 procent z nich postanowiło zweryfikować swoje oceny.
- Studenci raczej nie zmieniali swych komentarzy i opinii na temat profesorów, bez względu na to, czy oceniali od razu na początku, czy też po skończonych zajęciach. Wygląda na to, że pierwsze wrażenie jest tutaj bardzo istotnym elementem - opowiadają naukowcy, którzy przeprowadzili badania.
Pierwsze wrażenie, jakie profesor wywołuje u studentów, okazuje się być kluczem do sukcesu - informuje Loyola Medicine.
Studenci z Loyola University Chicago Stritch School of Medicine podczas zajęć z fizjologii zostali poproszeni o ocenę 16 wykładowców. Oceny można było dokonać w trakcie zajęć lub dopiero po ich skończeniu.
Badanie opublikowane w grudniowym numerze Advances in Physiology Education objęło opinie 144 studentów. 26 procent z badanych wydało opinię już podczas kursu, 65 procent czekało do końca wykładu, a 9 procent nie miało zdania. Okazało się jednak, że opinie wydane podczas wykładu nie różniły się od tych, wydanych na końcu. Studenci również rzadko zmieniali zdanie na temat profesorów - jedynie 3 procent z nich postanowiło zweryfikować swoje oceny.
- Studenci raczej nie zmieniali swych komentarzy i opinii na temat profesorów, bez względu na to, czy oceniali od razu na początku, czy też po skończonych zajęciach. Wygląda na to, że pierwsze wrażenie jest tutaj bardzo istotnym elementem - opowiadają naukowcy, którzy przeprowadzili badania.
(ew)