Za dziesięć lat po polskich drogach ma jeździć milion pojazdów na prąd. Dotychczas w Warszawie udało się zakupić 10 autobusów elektrycznych, kolejne mają się pojawić w Jaworznie, Inowrocławiu, Zielonej Górze, Ostrołęce i Krakowie.
- Rewolucja elektryczna, jeśli chodzi o samochody osobowe, będzie długofalowym procesem, natomiast już dziś jesteśmy uczestnikami zmian w zakresie komunikacji publicznej. Jest to rynek łatwiejszy, bo jesteśmy w stanie przewidzieć, jaki zasięg jest potrzebny dla takiego pojazdu i można zaplanować infrastrukturę, potrzebną do jego ładowania. Dlatego teraz autobusy elektryczne stają się codziennością w wielu miastach, w tym również w Polsce - mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik spółki Solaris Bus & Coach.
Czy utrzymanie pojazdów elektrycznych jest tańsze od spalinowych? Ile czasu i w jaki sposób ładuje się autobus i samochód osobowy? Jakie są mankamenty takich pojazdów, poza ich wciąż wysoką ceną? Zdaniem wielu słuchaczy i niektórych specjalistów samochody elektryczne nie zdominują naszego rynku. Z dźwięku dowiecie się Państwo dlaczego.
***
Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: Mateusz Figaszewski (rzecznik spółki Solaris Bus & Coach), Andrzej Szcześniak (ekspert rynku energetycznego), Wojciech Drzewiecki (Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar), dr Janusz Grobicki (Centrum im. Adama Smitha, miesięcznik finansowy "Bank"), Radosław Gawlik (Stowarzyszenie Eko-Unia oraz Partia Zieloni)
Data emisji: 14.06.2016
Godzina emisji: 12.10
sm/ei
Oto wyniki sondy przeprowadzonej w trakcie audycji: