Bardzo często o wpływ na naszą decyzję o dokonaniu zakupu ma cena. Ten temat na warsztat wzięli organizatorzy najnowszej wystawy w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. Na ekspozycji "Wzornictwo za 4 złote. 1 Euro Design" można zobaczyć 63 dobrze zaprojektowane i dość tanie produkty. Głównym wyznacznikiem dokonanego wyboru było udowodnienie, że dobry design nie musi być drogi, że nie jest on tylko dla bogatych.
- Chcemy udowodnić, że nie tylko krótkie serie produkcyjne i manufaktura, lecz także rynek masowy mają w swojej ofercie dobrze zaprojektowane, wysokiej jakości produkty, dostępne na wyciągnięcie ręki. Mamy nadzieję, że wystawa pozwoli znaleźć odpowiedź na pytanie, jaki jest rynek współczesnego designu - mówi Beata Bochińska, kurator ekspozycji i prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Tytułowe 4 złote (1 euro) to, jak zaznaczają organizatorzy ekspozycji, cena umowna. Prezentowane są produkty najtańsze w swojej grupie, dobrze zaprojektowane i ogólnodostępne. A wybierały je osoby na co dzień związane ze wzornictwem przemysłowym w różnych jego obszarach i branżach.
Bardzo ciekawa jest forma wystawy. Odwiedzający mogą wejść w zielony, tekturowy labirynt i za jego kolejnymi zakrętami odkrywać różne produkty: rower, filcową torbę na laptopa, przybory ogrodnika, papierośnicę, przyczepkę do roweru, lampę, pędzel do golenia i wiele innych. Każdy z przedmiotów przyporządkowany jest do jednej z trzech kategorii: rano, dzień, wieczór.
Dodatkową atrakcją jest możliwość współudziału w rozwoju wystawy. Wystarczy przesłać zdjecie produktu na adres e-mail Instytutu, dołaczyć krótki jego opis, a w nagrodę znaleziony przedmiot bedzie wyświetlany na specjalnym monitorze umieszczonym na wystawie w IWP.
Ekspozycji towarzyszy audioprzewodnik. Wszystkie zgromadzone eksponaty można oglądać na Świętojerskiej jeszcze do 31 marca.
(pj)