Grupę KwieKulik w latach 1971 -1987 tworzyła para artystów Zofia Kulik i Przemysław Kwiek. W swoim domu stworzyli Pracownię Działań, Dokumentacji i Upowszechniania (PDDiU). Archiwum PDDiU, na które składają się negatywy, diapozytywy, filmy, nagrania, druki artystyczne, jest w Polsce jednym z największych zbiorów sztuki procesualnej i kontekstualnej. Dziś zarówno Zofia Kwiek jak Przemysław Kwiek tworzą indywidualnie.
Zofia Kulik i Przemysław Kwiek byli uczniami Oskara Hansena na przełomie lat 60. i 70., byli pierwszymi, którzy nadali jego Formie Otwartej radykalnie polityczny zwrot - piszą organizatorzy wystawy. Programowo łączyli działalność artystyczną z życiem codziennym. Ich sztuka była zawsze społecznie zaangażowana. Artyści skonstruowali nową definicję socjalizmu, która nie miała nic wspólnego z ustrojem ówczesnej Polski.
Wystawa prezentuje również nowatorskie podejście KwieKulik do filmu, fotografii i wieloekranowych projekcji, które stanowiły ich wyjątkową odmianę expanded cinema.
Retrospektywa ta jest wynikiem półtorarocznej pracy badawczej pracowników BWA we Wrocławiu. Opracowaniu zostało poddane bogate archiwum prac KwieKulik. Kulminacją tego procesu będzie pierwsza monografia KwieKulik powstająca przy współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Fundacją Erste Stiftung w Wiedniu, pod redakcją Georga Schöllhammera i Łukasza Rondudy, planowana na rok 2010 przez szwajcarskie wydawnictwo JRP Ringier i projektowana przez Ludovica Ballanda i Błażeja Pindora. Częścią wystawy jest również czytelnia gdzie można się zapoznać z wynikami pracy zespołu opracowującego archiwum. Teksty do czytelni, ich wybór i układ, przygotowuje Natalia Sielewicz.
Wystawa "KWIEKULIK. FORMA JEST FAKTEM SPOŁECZNYM" potrwa do 7 lutego 2010 roku. Patronat medialny nad wystawą objął m.in. Program Drugi Polskiego Radia.