Klasa okrętu: okręt podwodny
Wodowanie: 17 października 1938
Wejście do służby w Marynarce RP: 16 kwietnia 1939
Lata służby w Marynarce RP: 1939-1969
Wymiary: 84x6,7 m
Wyporność: 1110 t na powierzchni, 1473 t w zanurzeniu
Zanurzenie: 80 m
Napęd: 2 silniki wysokoprężne typu 6QD42Sulzer (4740 KM), 2 silniki elektryczne typu Brown Boveri (1100 KM), 2 baterie akumulatorów (200 ogniw)
Prędkość: 19,44 węzłów na powierzchni (36 km/h), 8,9 węzłów w zanurzeniu (16,48 km/h)
Uzbrojenie: 12 wyrzutni torpedowych (20 torped), 1 działo kal. 105 mm, 1 dwulufowe działko plot. 40 mm
Załoga: 60
Losy okrętu: ORP "Sęp" brał udział w wojnie obronnej 1939 roku, po czym zawinął do neutralnego portu w Szwecji, gdzie został internowany i odholowany do Mariefred, gdzie pozostał do końca wojny. Do Polski wrócił w 1946 roku. W 1951, w związku z aferą związaną z ucieczką ORP "Żuraw” aresztowano 8 marynarzy z załogi "Sępa". Oskarżono ich o spisek. Jeden z marynarzy został stracony, siedmiu otrzymało kary 15 lat więzienia. W 1956 zostali zrehabilitowani. W 1964 roku doszło do tragicznego w skutkach wypadku na okręcie. Awaria elektryki i błąd ludzki spowodowały śmierć kilku członków załogi. Okręt wycofano ze służby w 1969 roku i zezłomowano 3 lata później.