Klasa okrętu: okręt podwodny
Wodowanie: 12 kwietnia 1929
Wejście do służby w Marynarce RP: 31 października 1931
Lata służby w Marynarce RP: 1931-1946
Wymiary: 77,95x5,45 m
Wyporność: 980 t na powierzchni, 1250 t w zanurzeniu
Zanurzenie: 80 m
Napęd: dwa silniki wysokoprężne ośmiocylindrowe o łącznej mocy 1800 KM, dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 1200 KM
Prędkość: 14,5 węzła na powierzchni (26.9 km/h), 9.5 węzła w zanurzeniu (17.6 km/h)
Uzbrojenie: 6 wyrzutni torped, 1 działo kal. 100 mm, 1 działko plot. kal. 40 mm
Załoga: 54 osoby
Losy okrętu: ORP "Wilk" po wybuchu wojny wyszedł z portu na Oksywiu w celu patrolowania Zatoki Gdańskiej. Został uszkodzony przez niemieckie trałowce, ale zdołał postawić zagrodę z 20 min. Nękany przez niemieckie okręty, wobec wyczerpania zapasów paliwa i niemożności dokonania napraw w polskich portach otrzymał 11 września pozwolenie na przedostanie się do Szwecji lub Wielkiej Brytanii. Dowódca okrętu, Bogusław Krawczyk, wybrał drugą opcję. Okręt dotarł do brytyjskich brzegów 20 września. Do stycznia 1941 roku prowadził akcje patrolowe u brzegów Wielkiej Brytanii i na Morzu Północnym. 2 kwietnia 1942 roku został wycofany do rezerwy, po wojnie, w 1952 roku, odholowano go do Polski. Zezłomowano go dwa lata później.