To, że gospodarka w PRL kulała i że to przede wszystkim z powodu swojej niewydolności ekonomicznej rozsypał się „przodujący ustrój” – to wiadomo mniej więcej wszystkim. Ale jaki był dokładnie mechanizm kryzysu, który rozpoczął się, najpóźniej licząc, w drugiej połowie lat 60.? Przecież w okresie powojennej odbudowy kraj (przy koszmarnym ograniczeniu wolności, właściwym dla stalinizmu) rozwijał się dość dynamicznie. Co więc stało się za Gomułki, a co za Gierka?
O tym będziemy rozmawiać z historykiem gospodarki, prof. Jackiem Kochanowiczem, a posłuchamy m.in. piosenki Krystyny Prońko, która to piosenka (nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności, bo piękna) zabrzmiała ze sceny festiwalu opolskiego, toczącego się RÓWNOCZEŚNIE z rozruchami w Radomiu w 1976 roku, oraz utwory instrumentalnego pt. „Molly-O” w wykonaniu debiutującej w Wehikule grupy Big Beat Sextet (wkrótce przekształciła się ona w zespół Tajfuny).
Ale jaki był dokładnie mechanizm kryzysu, który rozpoczął się, najpóźniej licząc, w drugiej połowie lat 60.?
Przecież w okresie powojennej odbudowy kraj (przy koszmarnym ograniczeniu wolności, właściwym dla stalinizmu) rozwijał się dość dynamicznie. Co więc stało się za Gomułki, a co za Gierka?
O tym będziemy rozmawiać z historykiem gospodarki, prof. Jackiem Kochanowiczem, a posłuchamy m.in. piosenki Krystyny Prońko, która to piosenka (nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności, bo piękna) zabrzmiała ze sceny festiwalu opolskiego, toczącego się RÓWNOCZEŚNIE z rozruchami w Radomiu w 1976 roku, oraz utworu instrumentalnego pt. "Molly-O" w wykonaniu debiutującej w "Wehikule" grupy Big Beat Sextet (wkrótce przekształciła się ona w zespół Tajfuny).
Na "Trójkowy Wehikuł Czasu" zapraszam w sobotę o godz. 18.00,
Jerzy Sosnowski