Instytut Adama Mickiewicza jest narodową instytucją kultury, której misją jest budowa i komunikacja wymiaru kulturalnego marki Polska poprzez aktywny udział w międzynarodowej wymianie kulturalnej. Wszystkie projekty prowadzone przez Instytut sygnowane są flagową marką Culture.pl.
- Projekty, które realizujemy za granicą, mają wspierać polską obecność, polską politykę zagraniczną i budować relacje w świecie kultury. Można powiedzieć, że wykorzystujemy polską kulturę do budowania siły marki polskiej – mówi nowa dyrektor IAM Barbara Schabowska.
Cele strategiczne Instytutu Adama Mickiewicza to także utrzymanie i umacnianie pozycji Polski jako docenianego i poszukiwanego partnera międzynarodowych instytucji kultury a także wzmocnienie obecności polskiej kultury w krajach sąsiednich oraz budowanie wokół Polski wpływowego środowiska twórców, krytyków, naukowców i dziennikarzy inspirowanych polską sztuką, dziedzictwem i kulturą.
O tym, jak promować polską kulturę za granicą, o kierunkach tej promocji oraz o tegorocznych projektach i o planach na rok przyszły, Barbara Schabowska, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza, opowiedziała w rozmowie z Ewą Plisiecką.