Po 11 latach powracają w nowej formule Nagrody Mediów Publicznych. Będą je przyznawać trzy instytucje publiczne. Polskie Radio przyzna Nagrodę Mediów Publicznych w dziedzinie muzyki, Telewizja Polska - w dziedzinie obrazu, a Polska Agencja Prasowa uhonoruje twórców słowa.
Nominowanych poznamy w połowie sierpnia, a zwycięzców we wrześniu, podczas gali w Teatrze Polskim w Warszawie. Zwycięzcy otrzymają statuetkę oraz nagrodę w wysokości 100 tys. zł.
Dla Polskiego Radia nagroda w dziedzinie muzyki ma szczególne znaczenie - mówi prezes publicznego nadawcy Andrzej Rogoyski. O tym, jakie znaczenie ma ta nagroda dla Polskiego Radia świadczy najdobitniej Kapituła Nagrody, którą tworzą wybitne osobistości świata kultury i osoby związane z misją publicznego radia: Krzysztof Penderecki, Joanna Wnuk-Nazarowa, Mieczysław Kominek, Krystyna Prońko i Mateusz Pospieszalski.
Celem współpracy narodowych mediów przy reaktywacji przyznawania nagród jest promowanie myśli budującej polską świadomość, niezależnie od formy jej przekazu. Media chcą uhonorować osoby, które w dziedzinie słowa, obrazu i muzyki przyczyniły się do budowania wspólnoty. Nad wyróżnieniem honorowy patronat objęła Rada Mediów Narodowych. Jej przewodniczącym i zarazem pomysłodawcą nagrody jest Krzysztof Czabański. Jego zdaniem Nagrody Mediów Publicznych wpisują się w wypełnianie misji mediów publicznych
Idea ustanowienia Nagród Mediów Publicznych narodziła się na przełomie 2007 i 2008. Krzysztof Czabański, który wówczas był prezesem Polskiego Radia, namówił do wspólnej nagrody ówczesnego prezesa TVP Andrzeja Urbańskiego
Odrodzenie idei nagród było możliwe dzięki współpracy Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i Polskiej Agencji Prasowej.
Relacja Ewy Plisieckiej
IAR/PAP/ep