Redakcja Polska

„Dwie godziny dla rodziny”. Globalny biznes korzysta z polskich innowacji społecznych

29.09.2022 14:33
Czy można z Polski eksportować globalnie innowację społeczną? Kampania z Polski „Dwie Godziny dla Rodziny/Człowieka” (#2h4family/4human) udowadnia, że to możliwe. W akcję zaangażowały się już firmy z 59 krajów. To oznacza, że pierwsza polska kampania wellbeing adresowana do pracodawców jest już celebrowana w co trzecim państwie na świecie.
Audio
  • Z Zofią Dzik, impact inwestorem i prezesem zarządu Instytutu Humanites oraz inicjatorką akcji „Dwie godziny dla rodziny” rozmawiała Małgorzata Frydrych.
W akcję Dwie Godziny dla RodzinyCzłowieka zaangażowały się już firmy z 59 krajów.
W akcję „Dwie Godziny dla Rodziny/Człowieka” zaangażowały się już firmy z 59 krajów.Foto: Zofia Dzik

Wysoki kapitał społeczny jest kluczowy dla rozwoju innowacyjnej gospodarki w dobie technologicznej rewolucji. Jednocześnie coraz więcej osób doświadcza samotności, depresji. Dlatego Instytut Humanites w 2012 podjął działania, aby wprowadzić temat rodziny do środowiska biznesu wyprzedzając obecne trendy wellbeing. Zaproponowany przez Humanites Model „Wioski” Rozwoju Ekosystemu Społecznego łamał silosowe podejście i mocno zakorzeniony paradygmat, że rodzina i praca to odrębne światy - mówi Zofia Dzik, impact inwestor i prezes zarządu Instytutu Humanites.

Akcja „Dwie Godziny dla Rodziny/dla Człowieka” od ponad 11 lat promuje potrzebę zmiany kultury pracy i stylu życia, wspiera rozwój zdrowego społeczeństwa oraz społecznych kompetencji kluczowych z punktu widzenia rewolucji technologicznej. Okazuje się, że projekt Instytutu Humanites wpisuje się znakomicie w nowe regulacje i standardy sustainability – ESG oraz #HumanEconomy. Polska innowacja wyprzedziła globalne trendy. Od 1 stycznia 2023 r. wchodzi w życie dyrektywa, która nakłada obowiązek raportowania zagadnień ESG na wszystkie spółki zatrudniające ponad 250 osób. W większości firm, środkowy komponent „S” (social), dotyczący wpływu społecznego jest najmniej przemyślanym i najtrudniejszym do zaraportowania elementem. Przedsiębiorcy, dbający o employer branding, muszą na nowo przemyśleć swoje strategie zatrudnienia i bardziej holistycznie spojrzeć na człowieka.

Pomysłodawcą i organizatorem projektu, który o ponad dekadę wyprzedził trendy #HumanEconomy i #ESG jest Instytut Humanites. Jak przyznają organizatorzy, polska kampania, w której biorą udział miliony pracowników wraz z rodzinami, stała się globalnym ruchem społecznym na rzecz bliskości.

Z Zofią Dzik, impact inwestorem i prezesem zarządu Instytutu Humanites oraz inicjatorką akcji „Dwie godziny dla rodziny” rozmawiała Małgorzata Frydrych.

Na audycję „Kierunek: Polska” zapraszamy w każdy wtorek o 17.45.