X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Deadbeat

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2008 21:00
Scott Monteith aka Deadbeat do tej pory przekładał na swój muzyczny język wiele gatunków od techno przez idm, minimal po - mistrzowski w jego wykonaniu - dub.
fot. Scape/genevievecaron.com

Pierwsze zetknięcie z muzyką to dla młodego Scotta śpiewanie w kościelnym chórze. Szybko jednak za sprawą brata poznał świat garażowych kapel grających tylko sobie znane industrialne odmiany rocka. Połknął bakcyla i wkrótce słuchał tylko zespołów Throbbing Gate, Skinny Puppy czy Front 242. Zaraził się także projektem Psychic TV – grupą ludzi zajmującą się sztuką wideo i łączeniem psychodelicznego punka z elektroniką. Żeby było ciekawiej, sam przyznaje, że w dzieciństwie słuchał też dużo Boba Marleya czy duetu Simon & Garfunkel. Mimo że to artyści dalecy od dzisiejszych upodobań Scotta, to w jego przypadku znajduje zastosowanie powiedzenie: "czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci". Że krąg muzycznych zainteresowań Kanadyjczyka jest szeroki, świadczy fakt, że jego ulubionym albumem jest "It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back" Public Enemy, z którego pochodzi jeden z najważniejszych dla Scotta utworów "Louder Than A Bomb". Utwór ten otworzył 12-letniemu chłopcu oczy. Zrozumiał, a właściwie doszedł do wniosku, że muzykę można tworzyć z rzeczy, które jej w ogóle nie przypominają, szumów, brzdęków, odgłosów otaczających nas na co dzień. Idealnie obrazuje to podejście Kanadyjczyka do tworzenia. Uważa on, że sprzęt, narzędzia są rzeczą absolutnie drugorzędną.

Jako piętnasto-, szesnastolatek zaczął wymykać się na weekendy do Toronto, gdzie poznał swoich późniejszych współpracowników, didżejów Mike’a Shannona i Jeffa Milligana. Około roku 1995 zaczął próbować własnych sił jako didżej. Na początku grał głównie ambient i dub/techno. Po przekroczeniu magicznej osiemnastki w poszukiwaniu nowych doznań przeprowadził się do Toronto.

Tam jeden z jego współlokatorów, fan reggae, nie mogąc znieść mechanicznej elektroniki, którą puszczał Scott, wprowadził go w świat klasyki muzyki jamajskiej. Tym sposobem Scott przepadł, zakochując się w dubie.

Niedługo potem stał się integralną częścią sceny montrealskiej. Współpracował z Timem Heckerem i Akufenem. Wraz ze Steve’em Beaupre (teraz współpracują pod nazwą Crackhaus) organizowali imprezy, z których wyrósł Mutek Festival - jeden z ciekawszych festiwali muzyki elektronicznej i twórczości cyfrowej.

W latach 1999-2003 pracował dla Applied Acoustics Systems (AAS), firmy produkującej software muzyczny. Praca przy powstawaniu, budowaniu zupełnie nowych instrumentów utwierdziła Scotta w przekonaniu, że dla niego najważniejszy w muzyce jest ludzki pierwiastek. Sprawiający, że to, co tworzy, jest w pełni jego autorskim dziełem. "Nie używam żadnego hardware'u poza midi i nie sądzę, żeby to się zmieniło" – powiedział.
 
Scott Monteith od swojego długogrającego debiutu "Intr_version" z 2000 roku, zarówno pod pseudonimem Deadbeat, jak i w duecie Crackhaus nagrywał dla wielu wytwórni: Hautec, Force Inc. Music Works, Onitor, Fabric, Wagon Repair czy wreszcie ~Scape. Często jego twórczość różni się w zależności od wytwórni, w której daną rzecz publikuje. Zakres gatunkowy płyt Scotta jest dość szeroki – rozciąga się od techno, przez minimal, idm, glitch, aż po dub.
W tym roku wydał swój czwarty album "Journeyman’s Annual" nagrany dla niemieckiej wytwórni ~Scape. Obecnie mieszka i tworzy w Berlinie. Już niedługo będziemy mieli okazję posłuchać jego eksperymentów muzycznych wykraczających poza definicyjny dub czy minimal podczas festiwalu Nowej Muzyki w Cieszynie pod koniec czerwca.

(tk)

https:\/\/www.myspace.com/deadbeatcomputermusic