X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Operowy Olimp na wyciągnięcie ręki

Ostatnia aktualizacja: 16.12.2016 13:24
Seria klasyki operowej w genialnych wykonaniach, przepięknej szacie graficznej i z doskonałym dźwiękiem – wydane przez Warner Music Classic kolejne płyty z legendarnymi operami - zachwycają.
Maria Callas jako Violetta w Traviacie Verdiego
Maria Callas jako Violetta w "Traviacie" VerdiegoFoto: Houston Rogers/Wikimedia, lic. CC

La Traviata” Verdiego - Riccardo Muti i Renata Scotto, "Carmen” Bizeta - Thomas Beecham i Victoria de los Angeles, “Don Giovanni” Mozarta – Carlo Maria Giulini i Eberhard Wächter a także Joan Sutherland i Elisabeth Schwarzkopf, „Tosca” Pucciniego - Georges Pretre i Maria Callas, dla której było to ostatnie studyjne nagranie. Wspaniali dyrygenci, wyśmienite orkiestry, legendarni soliści – każde z tych nagrań jest już doskonale znane prawdziwym miłośnikom opery.

Doskonała jakość dźwięku, szata graficzna, której fundamentem jest „grupa” kilkudziesięciostronicowa książeczka i przede wszystkim ciężkie do pobicia interpretacje sprawiają, że każde z tych wydań mogłoby śmiało konkurować o miano najlepszej reedycji tego roku.

Kolejne wydania stanowią niezastąpiony cykl – doskonały sposób, by z jednej strony zacząć swoją przygodę z operą, z drugiej zaś pozwalają wytrwałym kolekcjonerom uzupełnić swoje braki w zbiorach. Każde z tych czterech prezentowanych dzieł było i jest wciąż wielokrotnie nagrywanych – jednak są pewne wyjątkowe nagrania, są też wyjątkowi ludzi i miejsca – wszystko to – skumulowane – znajdziemy w tych albumach. 

Mieczyław Burski